Gå til innhold
Arkivverket

[#12989] Sverige. Bryns sokn, hvor finnes det i dag ?


Gjest Ragnhild Simenstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnhild Simenstad

Johan Larson født i 1830 i Bryns sokn. utvandret til Norge, Han var anleggsarbeider, og bodde i Modum, han fikk en sønn, Lauritz Johanson i 1871.I folketellinga for Modum i 1900 er Johan oppført med fødested Bryns sokn Sverige. Kan ikke finne noe sted med dette navnet, kan det være forkortet i FT ?Er det en gluping som kan plasere Bryns på kartet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Brunn sokn, er det et alternativ? Ligger i dag i Västra Götaland. Vil anbefale deg å ta en titt på orginalkilden, evnt. giftemål, barns fødsel etc. Det står sikkert der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

På Abytarforum står det å lese ' Brunn var en socken i Redvägs härad som 1938-01-01 uppgick i Ulricehamn. I socknen Brunn fanns järnvägsstationen Redvägsbrunn på Borås-Ulricehamns järnväg.' Brunn forsamling lå tidligere i Älvsborgs län. Om han kom derfra var han ikke den eneste som fulgte med i arbeidsinnvandringen til Norge.Om du tror at det kan være en mulighet for at dette er stedet du søker kan du jo stille et spørsmål her Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg tror nesten jeg kan garantere at det ikke finnes noe Brüns/Bryns socken i Sverige ( og da tar jeg vel feil ), men et annet alternativ er også Byn i Brunskog,Arvika, Värmland. Om det er et eget socken, vet jeg ikke. Men det var en betydelig utvandring fra dette området til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.