Gå til innhold
Arkivverket

[#13036] Fosterbarn1900 , Karl Johansen , Nordbakken i Asker


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Hvordan kan man finne opplysninger vedrørende opphavet til et fosterbarn rundt 1900?I tellingen befinner Karl Johansen f.1894 seg som fosterbarn hos Svend og Birgitte Støttum på gården Nordbakken i Asker.Jeg prøver å finne foreldrene til denne Karl.Kan noen hjelpe ? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Holsve

I FT 1900 ser jeg at Karl forsørges af Murerarbeider,og i Rikshospitalet(fødselstiftelsen)MINI 9 finner jeg Karl Johan født 18.8.1894 og døpt 26.8.1894. Foreldre: Enkemann Murer%handlanger% Gårdeier Knud Johansen f.1843 adr. Mogd. 17 og Pige Olava Andersen f. 1853, Grimstadgd. 10. Faddere: Frk. Ingeborg Syvertsen og Anette Lileeng. I venstre marg står det en 'Y' opp ned. (Vet ikke hva det betyr) Dette er jo noe tynt foreløpig, men vet du hvor Karl bodde i konfirmasjonsalderen eller hvor han ble konfirmert ? Jeg fant ham ikke konfirmert i Asker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for svaret Turid. Om disse opplysningene er korrekte , så er det nok ikke den Karl jeg jakter på. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Dersom du VET at vedkommende ikke er den riktige Karl, må du tydeligvis ha flere opplysninger. Det er bedre med for mye enn for lite informasjon for oss som leter. Hvorfor er f.eks. denne Karl diskvalifisert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg beklager manglende informasjon .Det hele henger sammen med innlegg nr.12892.Skulle selvsagt tatt det med da jeg laget nytt innlegg. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.