Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#13076] Gjertrud Jonsd. født i Røros Prgj.

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

Er det denne Anders Ingebrigtsen du mener? LenkeDet nærmeste jeg kommer Olderfetten i Ålbyggboka, er Fætten, men der finner jeg ingenting av interesse.Jeg finner ingen passende Gjertrud Jonsdatter i Røros i 1801. Gjør du?Vet du om Anders og Gjertrud bodde i Holtålen, og i så fall på hvilken gård? Hvis jeg visste det, kunne jeg muligens finne dem i bygdeboka.MVH Astrid Ryen

Gjest T. Grindheim

Takk Astrid! Tror jeg er på rett spor nå. Jeg vet de fikk en sønn Ingebrigt som er i født Holtaalens prgj. Han ble gift i Selbu. Han finner jeg i 1865-tellingen for Selbu. Der bor han på Kjeldstad gård. Dette er jo etternavnet til far til Giertrud som du pekte på i kirkeboken for Røros.

Gjest Astrid Ryen

Anders Ingebrigtsen, enkemann, finner du på Kjelstad i Selbu i 1875.Jeg tok en kikk på Family Search. Anders og Gjertrud Jonsdatter Kjeldsberg giftet seg i Haltdalen i 1828. (Kjeldsberg er et gammelt etternavn på Røros).Hennes foreldre - hvis da dette er den 'riktige' Gjertrud - bodde i 1801 under Evavold i Røros prestegjeld.Mvh. Astrid

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.