Gå til innhold
Arkivverket

[#13168] Aker fattigvæsen


Gjest Kjell Mo
 Del

Recommended Posts

Andreas Christophersen f. 7.2.1860 i Vestre Aker var sønn av husmann Christopher Hansen og hustru Berthe Johnsdatter. Ifølge FT 1875 bodde det en Andreas Kristoffersen f. 1860 i Akers Præstegjeld på Røgler i Ullensaker. Det er anført at han var 'Lægdegut af Akers fattigvæsen'. Jeg er usikker på om dette er samme person, og søker opplysninger om hvordan det gikk med gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Konfirmert 03.10.1875 i Hovind kirke, Ullensaker: 'Andreas Kristofesen, Fødested Vest:Aker 7-2-60, Forældre: Hm: Kristofer Hansen og K: Birthe Jonsdatter, Opholdsted Rode No: Røgler 70.' Neste konfirmant er tvillingbroren Johannes Kristofesen. (Ullensaker Mini 17 1871-1875 2/3 p.65 no. 46 og 47)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips om å undersøke ved Oslo byarkiv. Takk også for opplysningen om konfirmasjonen. Det er nok personen jeg leter etter, fordi jeg vet at Andreas hadde en tvillingbror som het Johannes som døde 12.10.1952 i Oslo. Jeg har foreløpig funnet at Johannes bodde i Maridalsveien 196 fra 1918. Kan noen hjelpe meg videre med å finne hvordan det gikk med Andreas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg fant ham i alle fall ikke blant døde i Ullensaker, ikke blant gifte samme sted fram til FT 1901 og heller ikke på den mangelfulle listen over 'Udflyttede'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.