Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#13174] Sjøinnrullering - Militærinnrullering, Telemark fylke.

Recommended Posts

Gjest Elisabeth le Fèvre Honoré

Er der mon een som kommer til Kongsberg og som måske vil hjælpe mig? Et opslag i disse ruller for Telemark fylke tidligere Bratsberg amt har Riksarkivet oplyst mig om. Min ane hedder Halvor Halvorsen, han er født 1. december 1791 i Lunde, Bø Præstegield, Telemarken konfirmeret 3. maj 1807 i Langesund kirke. Så jeg ved ikke om han er i sjølegd eller i landlegd. Der står ganske vist landleg v/konfirmationen for det er Lunde sogn. Hans far hedder også Halvor Halvorsen og er fra gården Stavangshaug, Bø, Telemark og han er født i 1758 i Ajer, Lia,Lunde, Telemark. Jeg har fået fortalt, at disse ruller ikke er affotograferet men befinder sig på LA i Kongsberg. På forhånd mange tak for evt. hjælp.Med venlig hilsen Elisabeth P.S. Jeg slår gerne op i Danmark som modhjælp.

Gjest May Karin Henriksen

Hei Elisabeth. Prøver å hjelpe deg litt på vei siden jeg selv leter i det samme området. Fremgangsmåten: Gå inn på DIS-Norge, til 'Søkbare ressurser'- 'Slektshistoriske ressurser'- 'Genealogiske ressurser'- 'Telemark'-, kommunen Bø. Der kan du finne en som tilbyr seg å slå etter i Militære mannskapsruller for XXX 1805-1835. Lykke til. Vennlig hilsen May Karin.

Gjest David Widerberg Howden

Hei bare lurte på om du vet noe om Le`fevre familien,min slekt skulle ha utvandra fra Frankrike,min forfader hadde vært fange hos tyrkerne og hadde klart å flykte,han bosatte seg i Trondhjem,han fikk to barn da disse ble voksne bodde de i Oslo(Christiania),da Napoleons General Francois Le`Febvre døde så søkte de om å få deler arven,er du også i slekt med denne Le`Febvre.Kunne du sende meg noen opplysninger på min e-post:dawidhow@hotmail.com

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.