Gjest Spøgelset fra Drammen Skrevet Februar 15, 2003 Del Skrevet Februar 15, 2003 Jeg søger oplysninger vedr. en kvinde med efternavnet Bording, som rejste med Kong Christian d. IV til Norge. De noter jeg har om hende fortæller at hun i dag er kendt som 'Spøgelset fra Drammen'. Desværre kan jeg ikke finde litteratur som kan støtte denne oplysning. Hun stammer formådentlig fra Lûbeck, Schleswig hvor jeg har relation til en Bording-familie. Jeg håber at herigennem at få oplysninger eller henvisninger til materiale om emnet.Mogens Jepsen Viborg, Danmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Svein Arnolf Bjørndal Skrevet Februar 15, 2003 Del Skrevet Februar 15, 2003 Nå ble jeg virkelig nysgjerrig: Går det noen spøkelseshistorier om denne damen? Hvor i Drammen er hun i så fall 'knyttet' til? Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Mogens Jepsen Skrevet Februar 15, 2003 Del Skrevet Februar 15, 2003 Tak for interessen. Jeg glemte én ting i min efterlysning. Jeg har mailet med Drammen Turistinformation. De fortalte, at de havde hørt om denne historie, men de kunne ikke hjælpe mig yderligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts