Gå til innhold
Arkivverket

[#13260] Kristianne Kristoffersdatter, Vågan


Gjest Håkon Brun
 Del

Recommended Posts

Gjest Håkon Brun

Er det noen som kjenner til Kristianne Kristoffersdatter, f. i Vågan 1796. Hun ble gift i Trondenes i 1826 med Mikkel Johannes Eidissen. Det er forutsatt at det menes Vågan i Lofoten. Hun fins ikke i ft. 1801, og kirkebøkene for Vågan brant jo som kjent i 1873. Jeg har prøvd å lete i alle tilgjengelige kilder uten resultat. Er det noen som vet noe om hennes foreldre? Kan det tenkes at det ikke er Vågan i Lofoten, men et annet Vågan, f. eks. i Salten, selv om ikke det er et eget prestegjeld. All hjelp mottas med takk. Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

I 1801 finnes det 3 utgaver av Christianne i Nordland.Christiana Christophertr. 7 år, Hassels, Sommerhuus grd.Christiane Christophersdtr. 5, Ranen, Diekestad Indre grd..Christiana Christofersd. 7, Bodøens, Rønviig grd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Brun

Takk Berit Det er ikke Christiane fra Rønvik i Bodø, henne har jeg undersøkt, og hun ble gift på annet hold. Christiane fra Sommerhus i Hadsel hørtes mer interessant ut. Henne må jeg ha oversett i min søken på 1801-tellinga. Sommerhus ligger bare noen få km fra grensen til Vågan, så her kan det være noe. Jeg skal forfølge det sporet. Tusen takk. mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.