Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#13260] Kristianne Kristoffersdatter, Vågan

Recommended Posts

Gjest Håkon Brun

Er det noen som kjenner til Kristianne Kristoffersdatter, f. i Vågan 1796. Hun ble gift i Trondenes i 1826 med Mikkel Johannes Eidissen. Det er forutsatt at det menes Vågan i Lofoten. Hun fins ikke i ft. 1801, og kirkebøkene for Vågan brant jo som kjent i 1873. Jeg har prøvd å lete i alle tilgjengelige kilder uten resultat. Er det noen som vet noe om hennes foreldre? Kan det tenkes at det ikke er Vågan i Lofoten, men et annet Vågan, f. eks. i Salten, selv om ikke det er et eget prestegjeld. All hjelp mottas med takk. Håkon

Gjest Håkon Brun

Takk Berit Det er ikke Christiane fra Rønvik i Bodø, henne har jeg undersøkt, og hun ble gift på annet hold. Christiane fra Sommerhus i Hadsel hørtes mer interessant ut. Henne må jeg ha oversett i min søken på 1801-tellinga. Sommerhus ligger bare noen få km fra grensen til Vågan, så her kan det være noe. Jeg skal forfølge det sporet. Tusen takk. mvh Håkon

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.