Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#13442] Marie Andersdatter, f.1809,Grindheim,V-A.

Recommended Posts

Gjest Helmin Kvennodd

Heisann!! Jeg er på leting etter Marie Andersdatter fra Grindheim??,V-A.,hun er døpt 19-11-1809, hun ble gift 29-12-1832 i Strømm, med Johan Trygsen. Er det noen som kjenner til henne og hennes familie, og kan bekrefte at det jeg har så langt er sånn nogenlunde. mvh helmin fra brevik

• 1 måned senere...
Gjest Knut Fjogstad

Bjelland MINI kort 2/5 7.ras 5.rekke (Grindheim var under Bjelland i 1809 og noe utover) finner man følgende den 19.nov.1809:Anders Knudson og Gunhild Torkelsdtr. Refsnes' pigebarn døbt Mari. Faddere: Torgus, Anders, Guri, Ingebør og Mari. Alle fra Refnes.Grindheim Bygdebok, Refnes gnr. 13, s.226-7 viser alle fadderne og s.239 viser Anders og Gunhild m.m. Scanner over noe senere 2-3 sider da jeg nå ser e-mailadressen.Mvh Knut

Gjest Knut Fjogstad

Litt avveksling fra tydning av gotisk skrift, fikk meg til å avveksle med følgende:Bjelland MINI-1 1793-1815 3/4, 2.rad og 3.rekke - Grindheim sogn:28.mai 1808. Enkemand Anders Knudson Flottorp ægtevigd med enken Gunhild Torkelsdtr. Refsnes. Forlovere: Torgils Refsnes og Morten Knudson.Anders og hans slekt er bla. fra Øvre Flottorp før 1600, gnr.20 s. 311-329 i Grindheim Bygdebok. Når det gjelder Gunhild Torkelsdtr. Hun er fra Fjotland, gården Krågeland (Fjotland Bygdebok).I farten fant jeg også Mari's søsken, som følgrende:Ole døbt 19.des.1807 Knud døbt 9.nov. 1811 Anne døbt 9.febr. 1814En kveld senere ved anledning scanner jeg over de aktuelle sidene. Vil råde deg til å låne bøkene ved anledning.Mvh Knut

• 11 måneder senere...
Gjest Torleif Odland

Til Helmin.Dette ble et 'langt lerret å bleike'. Og jeg har jobbet endel med opplysninger om dette paret under mine besøk på SAK. Jeg tillater meg derfor Helmin, å legge løsningen på denne nøtten på privat mail til deg. Både Anders Knudsen sin slektsgren fra Flottorp. Og Gunhild Torkelsdtr. Refsnes sine aner som egentlige kommer fra Krågeland i Lauvdal. Mvh. Torleif

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.