Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#13455] Hans Hansen - født i Bergen eller Hamre - 1897-1906

Recommended Posts

Gjest Heidi Lyshol

Litt for nær nåtiden denne forespørselen her, jeg tror jeg får være litt vag i beskrivelsen...Et par gifter seg i april 1899, får første barn i juni samme år. De neste barna som lever opp blir født i 1901, 1904, 1907 og 1912.Kvinnen skal senere ha snakket om 'lille Hansemann' - et barn som ikke levde opp. Har noen en god idé om hvor man kan finne ut når og hvor han var født/døde? Regner med at han må være ganske tidlig i barnerekken, ellers ville noen av de andre barna (levde til nokså nylig) ha husket ham.Fødte for Bergen slutter for tidlig til at jeg kan finne ham der.I gravlagte i Bergen står det blant annet en Hans Hansen, barn, død i 1899, men han er født i september 1899, så ham er det ikke. Og ingen i Hamre passer heller.Noen gode råd om flere steder å lete? Noen som vet noe om digitalisering av fødte i Bergen litt nærmere oss i tid?

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Litt vanskelig å lete i Hamre når jeg ikke vet hva foreldrene heter. Men tipper på Hans August Hansen f.1868 i Solheimsviken og Gurina Bertina Johannesdatter f.1869 i Salhus. Disse giftet seg i Hamre 29.04.1899. Kan ikke finne at Gurina har født noen barn før 1899 i Hamre. Kun Hildur i 1899 som er ført i folketellingen 1900, adr. Kjældersmuget Mvh. Johan Ludvig

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.