Gå til innhold
Arkivverket

[#13662] Overføring av filer fra Acess for innsending


Gjest Magne Grasto
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Grasto

Jeg har registrert endel her og tenkte å sende det inn til DA for kontroll. Men når jeg skal sende Acess-filen som vedlegg på mailen, viser det seg at den er altfor stor. Hvordan gjør man dette? Skal jeg sende hele røkla eller lage rapporter eller lignende inden jeg sender det?Mvh,Magne Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Du kan eksportere tabellen(e) fra Access til tekstfil med semikolon som feltskilletegn og feltnavn på øverste rad. Eksport- og importfunksjonen finner du når du klikker på Fil på verktøylinjen, følg deretter de anvisninger programmet gir deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Annette får sikkert det hun trenger på denne måten.Det er også noen andre ting som kan gjøres dersom du tross alt vil sende hele filen til noen. Under Tools/ Database Utilities finner du Compact DB. Den fjerner fysisk tabeller ol som er slettet og kan redusere størrelsen kraftig.Deretter bruker du WinZip el for å pakke filen. Dette vil normalt redusere filen til 20% i størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.