Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#13664] 'Kommeskjærer'!?!

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

Det minner meg om uttrykket 'skjære alle over en kam' - dette visstnok fordi man brukte samme kam for alle når man klippet (skar) håret. (Kilde: Duden, tysk ordbok)Hårklipper kalles 'hårskjærer' i FT 1801 og 1865.For meg ser det ut som en som laget kammer stort kalles kam-mager i folketellingene, men det er mulig jeg tar feil.

Gjest Aanund Olsnes

Ordtaket om fanten som tykte det var slitsamt å sitje på sekkjen og skjera kammar, vert særskilt interessant når ein kjenner til at vedkomande 'kammeskjærer', Torbjørn Samuelsen, nettop var fant.Kan det rett og slett vera han som har gjeve opphav til ordtaket, eller var kamskjering eit vanleg fantearbeid ?Iallfall finn ein Torbjørn Samuelsen oppført i Eilert Sundts fantemanntal frå 1865, der det også går fram at han det året sat på Kristiansands tukthus.Eit anna spørsmål i denne samanhengen er forresten kvifor tukthusfangar ikkje er oppførde i den regulære folketeljinga. For min del resulterte det i at eg skreiv opp Torbjørn som 'truleg død' fyre 1865, inntil m.a. Sundt fekk meg på betre tankar.

Gjest Marius Hellerud

Oppdaget plutselig, til tross for en forkjølelse som nok har satt de små grå litt ut av funksjon, at det jo er Thorbjørn Samuelsen Bykle dere debatterer så ivrig. - Og da vil jeg også gjerne være med: Thorbjørns bror Jeremias Samuelsen Bykle er nemlig morfar til min tippoldefars andre hustru!Har en god del stoff om denne familien nå, selv om det ikke er egen slekt, og vil gjerne ha kontakt med andre som forsker på samme familie! (Se også innleggene 2521 og 11619)Med vennlig hilsen Marius

Gjest Aanund Olsnes

Hei, Marius!Eg lura på kva tid du skulle dukke opp :-)Du ser eg har vore inne på ei heimeside du hadde for noko tid tilbake, men som eg ikkje finn lenger, og plukka ei rekkje opplsyningar om bykle-fantane.Brukar du framleis yahoo-adressa ? Eg prøvar å sende deg ein epistel, så kan du sjå på han.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.