Gå til innhold
Arkivverket

[#13665] Friis - Krag. Etterkommere


Gjest Alf Ingmar Kolstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Alf Ingmar Kolstad

Søker etterkommere etter Bendix Nielsen Friis og Agnethe Pedersdatter Krag. I følge biskop Randulfs kopibok (s.234) av 4. januar 1669, har prest Absalon Jørgensen skrevet at han har seks barn, fire med sin nylig avdøde hustru Agnethe og to stedøtre, etter Agnethes første ekteskap med Bendix Friis. Agnethe døde i desember 1668.Jeg mangler en eller to linker med formødre/fedre mot formor Marthe Rasmusdatter Friis, som døde 69 år gammel i 1756 på bruket Skåden i Innvik. Dette siste i følge etteboken til Jacob Aaland,s.274.Jeg takker for innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Såvidt jeg vet het barna som følger:Benedict/Bendix Friis' barn i 1. ekteskap med 'ukjent': Claus, Vincents, Jens, Benedicte.'BF's barn i 2. ektesk. m. Agnethe Pedersd. Krag: Absalon, Marithe (stemmer ikke med det AJB skriver i 1669).APK's barn i 2. ektesk. med Absalon Jørgensen Beyer: Anne, Jørgen, Bendix, Marthe, Margrethe (Maren?) (ett for mange, eller et barn død før 1669 ?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.