Gå til innhold
Arkivverket

[#13696] Paul Persa (Paul Kristian Persen el. Pedersen) Ste(i)nhaug fra Østerdal?

Gjest Marianne Draugsvoll
 Del

Recommended Posts

Jeg søker etter forfedrene til Paul Kristian Pedersen, muligens født i Trondheim på Ila ?) rundt 1862. Ved første ekteskap fikk han sønnen Gustav f. 1866 og giftet seg senere med Olianna Kristofersdatter f.1866 på Frosta. Han tok navnet Steinhaug eller Stenhaug da han flyttet til Frosta. Paul og Olianna fikk barna Kristian f. 1889 (min farfar), Paul Kato f.1896 og Gudrun f.26.9.1899 Paul er omtalt i Johan Boyers bok Den Siste Viking hvor han også kalles Paul Persa. Han virket som fisker og drev litt jordbruk på husmannsplassen Steinhaug i bygda Småland på Frosta. Han ble nærmere 90 år og døde på Frosta.Jeg har fått litt flere opplysninger og lurer på om noen kan ha funnet Paul Kristian på sin søken i Østerdal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Eg trur det må vere Paul Kristiansen, sønn til Kristian Pedersen på Auren i FT1865. LenkeHan er oppgitt å vere født på tellingsstedet (i Frosta) i FT1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Dette er muligens riktig. Trodde en stund det var feil at han var født på Frosta...mvh Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.