Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#13714] Elfrida Aamot f. 1898, Nordfjordeid

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jeg finner Elfrida i 1900 folketellingen sammen med sine foreldre og søsken.(Carl Aamodt og Elisabet Aamodt). Der står det at hun er født i 1898 i Nordfjordeid. Men jeg klarer ikke å finne ut når hun eksakt er født, hun skal også ha emigrert, men jeg finner ei heller emigrasjonen. Noen som kan hjelpe her?

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/99556-13714-elfrida-aamot-f-1898-nordfjordeid/
Del på andre sider

Rune: takk skal du ha for at du sjekket det opp for meg. Carl Aamot og hans kone Elisabet Olsen har disse barna oppført i 1900 folketellingen i Bergen; Elfrida Aamot f 1898 Nordfjordeid, Thora Rigmor født 07.10.1900 Stryn Nordfjord, Immanuel født 26.11.1896 Vik i Sogn, angivelig død 28.03.1907 Vik i Sogn.Hvis du har noen muligheter for å sjekke disse barna opp Rune så hadde jeg satt enormt pris på det.

Yngve: Det har du jo helt rett i, tenkte ikke på det. Men det rare er at jeg fant dem gift i Bergen i 1896, barna kan ikke ha vært registrert født i Bergen da? Har jo ikke fått sjekket det opp siden den stopper på 1894.

• 6 måneder senere...

Jeg prøver å dra denne forespørselen opp igjen da jeg er helt avhengig av forslag til hvordan jeg skal finne Elfrida's fødselsdato. Vi har funnet henne emigrert og ankommet Ellis Island, men for å ha mulighet til å spore henne opp i USA så trenger jeg en fødselsdato. Hennes far skal i følge familysearch ha dødd den 02 mar 1902, sted er ikke oppgitt.Noen som har noen forslag til videre leting?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.