Gå til innhold
Arkivverket

[#13841] Tyding av merknad i kirkebok for Ofoten 1845

Gjest Hans-Petter Taraldsvik
 Del

Recommended Posts

Er det noen som kan tyde merknad i Ofoten kirkebok for Peder Olai Hansen ved hans dåp 19 okt. 1845 ? Jeg kan se at det var morens første leiermål, men klarer ikke å tyde hva presten skriver om faren, min tipp-tipp oldefar Hans Johannesen som attpåtil var gift !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans-Petter Falao

I kirkeboken står det Petter Olai. Pigens første Leierm. Barnefaderen, der vedgaae? Factum tilga?? af sin ?? der ikke ønsker ham tiltalt af det Offentlige.Det er så langt jeg kan tyde det nå. Beklageligvis inneholder klokkerboken ikke dåp ved Ankenes i 1845, så det er ikke noe der å bli klokere av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen, navnebror. Det ser ihvertfall ut som min ane erkjente sitt sideprang.I 1865 bor Peder Olai hos faren som logerende.Mon tro hva tipp-tipp oldemor visste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans-Petter Falao

Ikke godt å vite, men det var vel nokså små forhold. Har du noe opplysninger om foreldre til Hans Johannesen? Jeg sitter med et omfattende materiale fra Ofoten. Ta gjerne kontakt direkte la9ui@arrl.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.