Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#13893] 1827, Østbyeie i Romedal, Hedmark.

Recommended Posts

Gjest Eva Johannessen

Kan noen hjelpe meg med å finne hvem foreldrene til denne Sophie er? Sophie Pedersdtr g.m. Anders Pedersen, men når?Muligens før 1827. Hun er nevnt som arving på ett skifte etter (bestemor) Marthe Pedersdtr, som dør i 1827 på Østbyeie i Romedal.Eva

Gjest Hans Myhre

Eva, hvor gammel var (bestemor) Marthe Pedersdtr. da hun døde i 1827?Hvem var hun gift med? Går ut fra at Marthe var Sophie's bestemor? Finner ikke ekteskap i Romedal mellom Sophie Pedersdatter og Anders Pedersen, men Sophie Larsdatter og Anders Pedersen som får 8 barn , 4 av dem på Østbyeie. Hans

Gjest Eva Johannessen

Hei Hans! Takk for svar.Jeg hadde fått en feil opplysning om Marthe Pedersdatter.Hun dør på Reinsvoll i Romedal i 1827.Hun var f.i 1738 etter folketellingen i 1801(og mye rot i bygdeboka for Romedal) og var gift 2 ganger.1.g.med Jens Bårdsen f.1727-1802. 2.g med Peder Nilsen Huse f.1755-18??. Han Peder var sønn på Huse, i 1801 var han inderst på garden til sine foreldre.Sophie bodde på Østbyeie i 1827,men vi vet ikke hva barna hennes het.Du hadde rett om Sophie at hun het Larsdatter og ikke Pedersdatter. Prøver å få tette det siste hullet på slekstreet på min mann sin side, derfor håper jeg denne gåten her blir løst før det STORE slektstreffet til sommeren. Eva

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.