Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#13902] Hvor er Grennum LM?

Recommended Posts

Gjest Jon Harald Haug

Hei Agnete!Jeg synes det virker mest sannsynlig at Grennum er en for/d/v/anskning av Grindheim i nåværende Audnedal. I folketellingene for 1801 og 1865 er formen Grin(n)em brukt. Da hørte forresten Grindheim under Bjelland.Hilsen din femmenning Jon Harald

Gjest Dag Brodin

Hei Agnete ! Jeg slutter meg til dette, Grennum/Grindheim var tidligere et anneks under Bjelland. Ole Høyland ble jo født her 24/2 1797.De to navneformene forekommer om hverandre i biografier om ham. ( Er du forresten fremdeles interessert i diskusjon nr. 2933 ? ) Hilsen Dag

• 3 måneder senere...
Gjest Agnete Schjønsby

Hei Dag, Beklager at det har tatt tid å svare deg. Forklaringen er at JEG synes disse Nordmarks-slektene er veldig spennende. Derimot har min gode venninne, som er den med 'opphavet' der, at dette er vanskelig. Derfor så stille... Om du har noe spennende å fortelle, kontakt meg på agnete@prio.no. Agnete

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.