Gå til innhold
Arkivverket

[#13912] Hadanger/Stavanger/Kristiansand ca. 1902-1920 info. om Far og Besteforeldre


Gjest Seidi Albertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Seidi Albertsen

Mine besteforaeldre kom til Norge fra USA ca. 1902-1906.Niels Christian Madsen (Nels Matson)f.21 Juli, 1852 og Else (Andersen) Madsen (Matson) f. 1 Marts, 1881.De var foedt i Danmark men Niels Christian var blevet USA statsborger.Deres foerste barn Norman, var foedt Marts 22, 1906 i Kristiansand.Deres naeste barn (min far) var foedt Nov. 27, 1907. De boede maaske i Hadanger per Stavanger??De var syvende-dags adventister, saa deres barn var ikke doebte.Historien gaar at ca. 1919, da min Far var 12, flyttede de tilbake til Danmark igen og boede der resten af livet.Jeg har ingen oplysninger fra Norge, og da jeg bor i USA,kan jeg ikke saa let gaa til Arkiverne.Er familien fundet i 1905,1910,1915 folketaellingerne?Hvornaar kom de til Norge fra USA?Blev de gift i Norge?Hvornaar rejste de fra Norge?Hvor boede de? Og mange andre sporgsmaal.Jeg siger paa forhaand tusing tak for hjaelpen. Venligst, Seidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.