Gå til innhold
Arkivverket

[#13917] Molde-Lars Nielsen ca 1799-1800

Gjest Helge Bjerkevoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Bjerkevoll

Søker Moldeforeldre til min tipp-tipp oldefar Lars Nielsen. Han skal være fødd i Molde ca 1799. Han havnet senere i Stordal Sunnmøre. Dette er det eneste jeg har om han. Ser det er noen her inne som har tilgang på bøker fra Bolsø/Molde som kanskje kan hjelpe. Folketelling 1801 viser en Lars Nielsen 1 år med mor Anne Larsdtr leieboende 22 år på Aarøe indre som etter navnetradisjon kan være den rette, men nærmere kommer jeg ikke. På familiesurch finner jeg en Lars Nielsen døpt 28.sept 1800 med foreldre Niels Iversen og Anne Larsdtr. Folketelling 1801 har også en matros Niels Iversen (Jellsæt lejeboende) som kan være far til Lars. Lurer på om noen kan finne en link til min Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Helge Bjerkevoll

Gjør et nytt forsøk.Kanskje det der ute finnes noen som kan finne ut om det er oppgitt foreldre til Lars Nielsen ved vielsen i Stordal kirke i 1824.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.