Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#13929] Familien Rugaard i Drammen rundt 1800

Recommended Posts

Gjest Nina Møller Nordby

Hans mor het Kari Olsdatter og bodde på Bragernæs som enke i 1801. Hennes sønn står oppført som datter så her bør du be om en aldri så liten korreksjon Lenke-----Familysearch oppgir både 1780 og 11.januar 1785 som fødselsår .... :-) Iallefall angir en av disse en mann ved navn Lars Lagesen eller Rugaard som far. FS angir videre også Lars Lagesen's foreldre.

Gjest Tore H Vigerust

Navnet er dansk. Borgerskapet 1793, som jeg nevnte, er innført i en borgerprotokoll jeg har laget et register til, Lenke ved å lese borgerbrevet til Rugaard i denne nevnte borgerprotokollen, er det _meget_ gode muligheter for å finne hans fødested (for det pleier å være oppgitt i borgerbrevene fra Strømsø).

Gjest Tore H Vigerust

Borgerbrevet må leses fra den mikrofilmen som nevnes i innledningen av det dokumentet jeg ga lenke til. Originalen (i Statsarkivet i Kongsberg) er, etter det jeg har hørt, sperret for publikumsbruk. Men mikrofilmen har en meget god kvalitet. I mitt dokument gis også sidetallet i borgerprotokollen der borgerbrevet står innført.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.