Gå til innhold
Arkivverket

[#14047] Hei er det noen som har info om:Peder Torgersen Rønnei og Siri Torbjørnsdatter?

Gjest Dag Torgersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Dag Torgersen

Hei! Etter litt leting har jeg funnet disse mine to tippoldeforeldre. Er det noen som har informasjon om deres foreldre? Er også taknemelig for andre opplysninger om denne slekten. De opplysningene jeg har er følgene:Torger Pedersen var født på Rønnei i Luster 4.11.1842 og var sønn av Peder Torgersen Rønnei og Siri Torbjørnsdatter. Peder var født på gården Leirdalen og døpt i Jostedal krk. 10.1.1802. Han hadde først et lite bruk under Kalhagen i Gaupne, men flyttet ca. 1834 til bruket Steinkjelen under Rønnei der han døde 10.6.1850. Siri var fra Marifjøra og døpt i Hafslo 14.9.1800. Hun døde på Rønnei 5.6.1867. (Kilde: Lars Øyane: 'Gards- og ættesoge for Luster kommune, bind IV)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Her var det nok grunnlag for bygdesladder -PETTER TORGERSEN Christening: 10 JAN 1802 Jostedal, Sogn Og Fjordane Father: THORGER IVERSON Mother: GUNILDA RASMUSDR[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11426.wc2&variabel=0&postnr=1827&fulle=true&spraak=n>LenkeGUNILDE RASMUSEN Christening: 27 FEB 1773 Jostedal, Sogn Og Fjordane Father: RASMUS LARSEN Mother: RANNIE LASSEDRSøsken: CICELIE RASMUSEN - 27 FEB 1773 Jostedal, Sogn Og Fjordane LARS RASMUSEN - 28 JUL 1776 Jostedal, Sogn Og FjordaneDen unge guten i nabofamilien er antagelig faren til Petter etter kirkeboka, - kven veit om det var sant?Data fra LDS IGI (submitted): Torger Iversen Birth: 29 MAY 1785 Gaupne, Sogn Og Fjordane, Norway Death: 08 MAY 1865 Father: Iver Olsen Mother: Maria Torgersdotter Marriage: 10 MAY 1809 Gaupne, Sogn Og Fjordane, NorwaySIRI TORBJORNSEN Christening: 14 SEP 1800 Hafslo, Sogn Og Fjordane Father: TORBIORN ELLINGSEN Mother: JOHANNASiri i FT1801:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.