Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#14060] Anne Magrete Gudmundsd. Aarevigen,Fjellberg, f.ca 1727

Recommended Posts

Gjest Elin Skibenes

Er det nokon som kan hjelpa meg med foreldra til Anne Magrete? Har funne henne som konfirmert [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=fjelbkf&variabel=0&postnr=57&fulle=true&spraak=n>Lenke og gift LenkeKan dette vera faren?:

Gjest Arne D. Tveit

Anna Margrete Gudmundsdtr. Årvik født ca. 1727, konfirmert 1741, Gift 1755 og død 1790. Hun var datter av Gudmund Larssen (ca. 1692 - 1769) og den første kona hans Gjertrud Johannesdtr. (ca. 1692 - 1753). Disse var brukere på Årvik i Vikebygd (nå i Ølen Kommune). Gjertrud sitt opphav er ukjent. Det eneste jeg vet om henne at hun var først gift med forrige bruker på Årvik, Anders Ottesen Brose (ca. 1688 - ca. 1720). Gudmund Larssen sitt opphav er derimot kjent. Han var sønn av Lars Gudmundsen Ile i Vikedal prestegjeld i Rogaland. Ile-slekta er omttalt i enrekke slektsbøker og tidsskrifter. Mor til Gudmund var Anna Marie, født Tønder. Hennes opphav er ukjent for meg.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.