Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#14151] Karen O. Vuttudal f. 1890, til USA 1909

Recommended Posts

Gjest Margit Berg

Til Laila. Ditt andre innlegg er den rette Karen, ja.Til Nina. Ja, dette er Karen sin bror, min bestefar, han kom tilbake, og bosatte her. Ho hadde også ei søster Gurine f. 1894, som reiste over og bosatte seg der med famillie, har nesten ingen ting om dem heller.Mvh Margit

Gjest Laila N. Christiansen

Jeg tror du skal legge ut alle hemmelighetene dine jeg:) Vet du mer?ALle fam.medlemmene til sammen kan gi et svar, ei jente giftet seg og byttet navn. Du vet jo at hun fikk 5 barn, så da er det helt sikkert.Har du sjekket ut de andre som emigrerte? Dødsfall etc.? Laila

Gjest Margit Berg

Laila. Jeg har ikke så mange hemeligheter her. De hadde en bror Ingebrigt f. 1882, som jeg trur reiste i 1903, og jeg er blitt fortalt omkom i en ulykke på en bygningsplass, men ingen ting av dette er sikert.Er helt blank når det gjelder alle disse. Ingen i min famillie veit no.Margit.

Gjest Nina Møller Nordby

Ingebrigt, tømmermann, til Minneapolis Minnesota i 1903 LenkeSiden det er så vanskelig å finne disse igjen under navnet Vuttudal på EI tror jeg at du skal se etter Olsen som etternavn, og Vuttual som en del av fornavnet.

Gjest Nina Møller Nordby

Denne siden [url="http://www.merkesnes.no/slekt/slekt/aqwg143.htm>http://www.merkesnes.no/slekt/slekt/aqwg143.htm nevner følgende barn på Vutudalsli----- M i Ole Olsen VUTTUDALSLI was born 2 Dec 1875 in ST, Snillfjord, Vuttudal and was christened 6 Feb 1876 in ST, Hemne Kirke.M ii John Olsen VUTTUDALSLI was born 9 Jul 1877 in ST, Snillfjord, Vuttudal and was christened 17 Jun 1877 in ST, Hemne Kirke.M iii Knud Olsen VUTTUDALSLI was born 1 Aug 1879 in ST, Snillfjord, Vuttudal and was christened 5 Oct 1879 in ST, Hemne Kirke.M iv Ingebrigt Olsen VUTTUDALSLI was born 22 Apr 1882 in ST, Snillfjord, Vuttudal and was christened 13 Aug 1882 in ST, Hemne KirkeF v Gjertrud Olsd Bjerkan f VUTTUDALSLI was born 26 Aug 1884 in ST, Snillfjord, Vuttudal and was christened 12 Oct 1884 in ST, Hemne Kirke.F vi Ingeborg Olsd VUTTUDALSLI was born 17 Sep 1887. .(hun forble tydligvis her, gift som Auset)F vii Karen Olsd VUTTUDALSLI was born 11 Feb 1890 in ST, Snillfjord, Vuttudal and was christened 13 Apr 1890 in ST, Hemne Kirke.M viii Endre Olsen VUTTUDALSLI was born 19 Jul 1892 in ST, Snillfjord, Vuttudal. He died 30 Apr 1926 in ST, Snillfjord, Vuttudal.F ix Gurine Olsd VUTTUDALSLI-----Gjertrud emigrerte i følge protokollen til Boston med forhåndsbet. bil.

Gjest Margit Berg

Jeg har oversikt over disse som bosatte seg i Norge.M.i Ole f.1875 er min bestefarF v Gjertrud f.1884 g. Bjerkan.F vi. Ingeborg f. 18 g. Kvålsvoll.M viii Endre f.1892 ugiftEtterslekten av de her veit ingen ting om de som bosatte seg 'over der' så det har vært artig å finne ut noeMargit

Gjest Nina Møller Nordby

Å for et navn ....Vuttu..... Jeg tipper da at noen av dem må ha brukt noen enklere navn. Olson kanskje?Jeg fant iallefall denne karen som kanskje kan være John broren til Karen. Dersom de dro sammen er det kanskje trolig at de holdt seg i nærheten av hverandre:-----Minnesota Naturalization Records Index, 1854-1957Vuttudal, JohnCounty: BeltramiDeclaration Years: 1929 -1956-----Vuttudal, JohnCounty: Beltrami Reel: 8Petitions Years: 1940 -1943-----

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.