Jump to content
Arkivverket

Search the Community

Showing results for tags 'hvaler'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Forums

  • Ask the National Archives of Norway
    • Questions about archival material and use of the archives
    • Questions about the use of the Digital Archives
    • Inquiries and messages about technical errors and metadata errors in the Digital Archives
  • Ask users of the Digital Archives
    • Users' own forum
    • Assistance with transcribing handwriting
  • Collaboration between the National Archives and users of the Digital Archives
    • Questions about volunteer efforts and source registration
    • Questions about proofreading of AMF material
  • Archived forums
    • Arkiv
    • Spørsmål om skannet materiale
    • Spørsmål om transkribert materiale
    • Andre spørsmål til Digitalarkivet
    • Tekniske tilbakemeldinger
  • Miscellaneous

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 1 result

  1. Hei, Jeg finner en Anders Caspersen i FT 1801 i Fredrikstad. Han er listet som 19 år gammel. https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01058191002329 Etter hva jeg har funnet ut, så skal de som er stasjonert i Fredrikstad være å finne i Nordenfjeldske sine arkiver. Jeg har nå lest meg igjennom 613 sider av det jeg trodde skulle være de rette rullene: RA, Generalitets- og kommissariatskollegiet, Det kongelige norske kommissariatskollegium, E/Eh/L0031b: Nordafjelske gevorbne infanteriregiment, 1802 https://www.digitalarkivet.no/ru20111117670615 I rullene finner jeg han ikke oppført noe sted. Leter jeg på feil sted, eller er det evnt andre plasser han kan være å finne? Og er det ingenting av dette materialet som kanskje er enklere tilgjengelig for søk enn de scannede arkivene? Var ganske tidkrevende å lese igjennom dette... 🙂 Jeg mistenker at dette kan være en av mine aner som senere dukker opp på Hvaler. Bygdebøkene har indikert at han kommer fra Hvaler, men jeg har ikke funnet han i kirkebøkene for Hvaler, noe som gjør at jeg tror at han kanskje heller kom til området via sin evnt militærtjeneste der. "Min" Anders Caspersen skal være født ca 1780/82. Jeg har ingen kilder på ham før han gifter seg i 1834 på Hvaler (#6): https://media.digitalarkivet.no/view/7410/169 Sønnen Andreas sin fødsel i 1834 (#8) https://media.digitalarkivet.no/view/7410/56 Datteren Karen sin fødsel i 1837 (#19) https://media.digitalarkivet.no/view/7410/69 Giftemål i 1844 (#12) https://media.digitalarkivet.no/view/7410/189 Dødsfall i 1858, med begravelse tidlig 1859 på Hvaler (#1): https://media.digitalarkivet.no/view/391/216 Jeg har heller ikke funnet noen "kandidater" på Hvaler som kunne vært foreldre (navneforvekslinger e.l.).
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.