Jump to content
Arkivverket

Search the Community

Showing results for tags 'skoger'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Forums

  • Ask the National Archives of Norway
    • Questions about archival material and use of the archives
    • Questions about the use of the Digital Archives
    • Inquiries and messages about technical errors and metadata errors in the Digital Archives
  • Ask users of the Digital Archives
    • Users' own forum
    • Assistance with transcribing handwriting
  • Collaboration between the National Archives and users of the Digital Archives
    • Questions about volunteer efforts and source registration
    • Questions about proofreading of AMF material
  • Archived forums
    • Arkiv
    • Spørsmål om skannet materiale
    • Spørsmål om transkribert materiale
    • Andre spørsmål til Digitalarkivet
    • Tekniske tilbakemeldinger
  • Miscellaneous

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 5 results

  1. Kari ble gift med Gulbrand Jørgensen i Skoger 1872. Hun oppgis å være 25 år og fra Ål. https://www.digitalarkivet.no/kb20051109050195 Jeg kan ikke finne henne i Ål. Ei heller i bygdebøkene for Ål. Ingen Kari Ingebretsdatter/Engebretsdatter. Det nærmeste jeg kommer er Kari Embriksdatter Spriggan f.1847, men hun skal ha død i Kristiania når hun var 18og det henvises til et brev fra sykehuset fra 1876. Fødselsdagen stemmer heller ikke med den Kari oppgir i folketellinga fra 1910. https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01036458010517 Andre kilder om Kari er samlet her i HBR https://www.histreg.no/index.php/person/pf01052141003915 Jeg tror dette er Kari i FT1865. Her står hun som fra Gol. https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01038109002171
  2. Det står Stubberud ser det ut til, men kva er ordet etterpå/under? https://www.digitalarkivet.no/view/327/pv00000009875634 Ref. vigsel nr. 11: SAKO, Skoger kirkebøker, SAKO/A-59/F/Fa/L0003Ministerialbok nr. I 3, 1842-1861, s. 256 Arkivreferanse SAKO/A-59/F/Fa/L0003 Permanent bilde-ID: kb20051110010942 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20051110010942 Permanent bildelenke: https://urn.digitalarkivet.no/URN:NBN:no-a1450-kb20051110010942.jpg
  3. Jeg arbeider fremdeles med barnebarnas slekt i Drammen og omegn. Fikk god hjelp til å finne Solveig Ingeborg Olsen. Nå er det hennes farmor Wilhelmine, eller Mina, som jeg savner opphavet til. Familien i 1910 https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01036492003237. Familiens bibel med oversikt over Johan og Wilhelminas slekt forteller at Wilhelmina er født på Bragernes 13.4.1872. Men jeg finner henne ikke i FT 1875 eller 1891. I 1910 er det oppgitt at famiilien tilhører "Fri misjon". Det er vel Misjonsforbundet. De har nok vært frikirkelige lenge, og således ikke kommet med i kirkebøkene.
  4. Hei, jeg trenger hjelp til å tyde en halvside (Vestfold fylke, Nordre Jarlsberg, Pantebok nr. 15 (1842-1845), Pantebokside, Side 304, øverste delen av siden). Jeg kan betale for dette. Erik Olsen kjøper Neperud i Skoger av Ole Eriksen i 1843 (Eriks kone Bodil Larsdatter var død i 1838) https://www.digitalarkivet.no/tl20080303191172 Erik Olsen er visstnok ikke i slekt med Ole Eriksen. I matrikkelen for 1838 opptrer Neperud som egen matrikkelgård. Matr. 12 gammelt matr.nr. var 16
  5. Hei. Noen som kan hjelpe meg med å tyde hva som står om utflytting av Ingeborg Pedersdatter nr 52? https://media.digitalarkivet.no/kb20070402620154 Mvh Birgit Gordon
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.