Gå til innhold
Arkivverket

[#14191] 'Leilighetsfunn' av omstreifere

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Myrstad

Vedrørende (726): Disse personene er diskutert opptil flere ganger her på forumet, bl.a i debatt 7122, 10919 og 15488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Fredly

Huff ja, det er vel best å slutte å legge inn flere 'funn' da jeg har mistet oversikten over hva som er med eller ikke. Takk for at du sa i fra!Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Myrstad

Kjell, Innlegget mitt var på ingen måte ment som kritikk av deg. Jeg synes det er flott at du legger inn det du finner, og jeg håper at du fortsetter med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Fredly

Hei Trond! He, he, nei da, jeg skjønner det:-) Men det er helt sant at jeg har mistet oversikten fullstendig. Dermed står jeg i fare for å gjenta det andre har funnet, samt gjenta meg selv:-) Og det bør jo ikke bli hensikten da!Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Hei CTRL F gir dere søkevindu. Dere kan jo søke først og se om dere eller andre har lagt inn informasjonen.Hilsen Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Fredly

Meldal: Mari, døpt 14. søndag etter trefoldighetssøndag 1762 i Rennebu. Uekte. Foreldrene var en 'Landstryger udlagt til barnefader nafnlig Christian Christophersen. M: Gunille Henrichsdatter'. Det kommer fram at faren var ukonfirmert da jenta var født. Faddere fra Horstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Lauvås

Kom over denne dåpen i mini Vikebygd i Sveio 1894-1916Karoline Mathilde Leonora f.10.09.1895 dpt. 15.09.1895, foreldre Blikkenslager Johan Kristiansen og hustru Anna Larsdtr, omreisende, barnet er født på Veastad.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørn Olsen

Her er en fra Eidanger Ministerialbok nr. 4 (1733-1759) side 172: Et uægte barn navnl. Lisbeth Maria Foreldrene vare nogle omløbende folk navnl. Lars Larsen Skrædder og Gunild GregorsdatterFaddere: b. av Amund Lillegaardens kone, ash. Anne Clausdatter Bekken, fad: Simen Døvig, Simen Bekken.mvh Jørn Olsen Skien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørn Olsen

Her er en fra Eidanger Ministerialbok nr. 4 (1733-1759) side 172: Et uægte barn navnl. Lisbeth Maria Foreldrene vare nogle omløbende folk navnl. Lars Larsen Skrædder og Gunild GregorsdatterFaddere: b. av Amund Lillegaardens kone, ash. Anne Clausdatter Bekken, fad: Simen Døvig, Simen Bekken.mvh Jørn Olsen Skien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Fredly

April 1731 i Kinn: Døpt 'Ole Rocke-Dreyer,opholdende sig i Merchesvigen hans Datter kaldet Mari, hvis Moeders Navn er Margrete.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gry Axelsen

Er usikker på denne, men her står det Far: Johan Wilhelm = Stor Johan.Mariakirken i Bergen: 28 nov. 1815 Barn: Henrich Mogens StorJohan. Far: Johan Wilhelm = Stor Johan og Sophie, født Tobiesen. Bergen. Faddere: Faderen og moderen, mad.Martens ???Bergen fylke, Maria, Klokkerbok nr. A 1 (1815-1846), Fødte og døpte kvinner 1816, Fødte og døpte menn 1816, side 2. Nr 1 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arnvid lillehammer

Gry! StorJohan her har nok knapt noko med den reisande Stor-Johan å gjera. StorJohan var eit bergensk familienamn. Vennleg helsing Arnvid L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Axelsen

Kjekt å vite. Holder på med kirkebøkene til Bergen, og det er fort gjort å legge inn funn andre trenger på denne siden.God påske alle som er innom siden :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Vidvei

16. oktober 1808 kommer 'omvandrende Ægtefolk' Ole Andersen og Anne Olsdatter til Heskestad i Helleland (Rogaland). Her døper de datteren Kirsten Margrete. Fadderne er lokale folk.Høyre side, innførsel nr. 8 ovenfra: LenkeDet står et tilleggsnavn (stedsnavn?) bak farens navn. Det klarer jeg dessverre ikke å tyde.Hilsen Agnete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arnvid lillehammer

Det stemmer nok det, Anne. Ole Andersen og Anne Olsdatter, rokkedreiarparet, fekk mellom 1806 og 1824 fleire born i Rogaland, men heldt seg mot slutten helst i og omkring Stavanger. Kirsten Margrete døydde forresten som lita, og dei fekk ei ny dotter som dei gav same namnet i 1813. Ole Andersen døydde i 1838 og vart gravlagd på Finnøy. Vennleg helsing Arnvid L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Gry Axelsen

Døpt Østre Toten barnet Anika 21. 01. 1866 Foreldre Ungk., omstreifende (Tater) Alexander Christiansen og omstreifende (Tater) Marie Magdalene Carlsdatter [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=21&filnamn=dp05281866&gardpostnr=19#nedre>LenkePassregister for futen i Ryfylke 1811-1859 Andreas Larsen Lindbom til Molde 15.5.1848 (fortegnelse Over Omstreifende No.406)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne N. G. Hagen-Pettersen

Omstreifer Johannes Alexander Ludvigsen 1874 og pige Karoline (Sofie) Olsen 1874. Får en uektedatter Sara Marie f. 29.03.1894, dpt 05.08.Johanns bosted, Hære på Eiker. Karolines bosted. Tannum ved LarvikJohannes er f. 12.04.1874 i Bamble av Ludvig Fredriksen og Anne Marie FredriksdtrBarnet døpt i Roldal? [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4165&idx_id=4165&uid=ny&idx_side=-46>Lenke Legger inn denne dåpen her også. Fant denne dåpen i Rommedal, Hedmark. Vandringsmand Carl Johansön Rosenberg fra Halland i Grans sogn og Magdalena Biörnsdtr. Deres datter Helvig fød 11.02.1808, dpt 16.02. s.å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omstreifer Elias Eliasen 1869 og pige Ovidia Olsdtr fra Kristiania 1870. Deres uektebarn. Gustava Marie f. 27.11.1894, Hæreberget, dpt 09.12. Bakke kirke, Eiker. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omstreifer blikkenslager Johan Wilhelmsen 1871 p.t Lier og pige Anne Marie Johansdtr 1871. Sanssouci-eie. Deres uektebarn. Jørgen Marinius f. 02.05.1895, dpt 30.06. Bakke kirke, Eiker. Busk. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Aalen

Ang. innlegg 748. Ser en på dåpen til Sara Marie i Røldal, så er navnether skrevet Laura. Også ved folketellingen under Hedrum i 1900 så finner vi henne med navnet Laura Marie. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.