Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jostein Søreide

[#14331] Hvor var Lars Olai Haktorsen Søreide i 1900?

Recommended Posts

Gjest Jostein Søreide

Jeg søker opplysninger om Lars Olai Haktorsen Søreide (f-1879). Han var fra Søreide i Austevoll, men jeg finner ham ikke der i 1900. Jeg finner ham heller ikke i landsomfattende søk i 1900. Han utvandret til Amerika i 1906.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila N. Christiansen

Siden han var sjømann, så er det vel ikke vanskelig å tenke seg at han var til sjøs? Finner ham ikke i skipslistene 1900, men...Èr det det du lurer på, hvor han var i 1900? Laila

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jostein Søreide

Jeg tror nok du har rett i at han var sjømann på denne tiden. Det hadde imidlertid vært interessant å få dette bekreftet. Kan noen hjelpe meg med å finne spor etter ham i Amerika?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila N. Christiansen

kan du ikke frst se hva disse gamle herrer Victor og Louis sier?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jostein Søreide

Jeg har allerede sendt brev til dem, men så er det det med tålmodigheten...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Oystein D. Stiansen

Vet ikke om dette er din slektning, men det kan jo være. har funnet ham i Social Security Death Index fra California:Surname: HECTORSONGiven Name: LARSSex: MALEBirth Date: 11 Mar 1879Death Date: 27 Apr 1946Birth Place: OTHER COUNTRYDeath Place: SACRAMENTOSocial Security number: 570106817mvh Øystein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jostein Søreide

Takk Øystein!!! Det ser ut til at vi endelig har fått vite hvor Lars ble av . I følge mine opplysninger ble Lars Olai Haktorsen Søreide født 10.03.1879, og dette samsvarer for godt til at det kan være en tilfeldighet. Er det mulig å finne ut om han var gift og hadde etterkommere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jostein Søreide

Noen som kan hjelpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.