Gå til innhold
Arkivverket

[#14512] Alfred Karlsen (Birkeland, Misje, Solsvik, Merkesvik) f. ca 1896 - USA?

Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Jeg har nettopp fått info som kan tyde på at Alfred reiste videre til Alaska og trolig bosatte seg der. Er det noen som kan hjelpe meg med info der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
Gjest Terje Aarland

Dette har vert en meget vanskelig nøtt å knekke og om man noen gang klarer å løse denne saken er ikke godt å si. I denne uken hadde vi besøk fra England og da var to av sønnene til nevøen til Alfred her. De kunne fortelle at faren deres og en av dem var sammen med faren for å besøke en onkel av han som var på en båt i London. Denne karen mente å huske at faren kalte denne mannen for onkel Alfred. Alfred ville i såfall ha vert over 70 år på denne tiden, men jeg antar at han kan ha rett at det var denne Alfred som var i London. Men det store spørsmålet er - Hvor bodde han alle disse årene fra 1930 til 1970? Bodde han i USA eller hvor kan han ha bodd? Håper at det er noen som kan hjelpe meg å løse denne gåten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
Gjest Terje Aarland

Jeg vet at dere er mange dyktige på Amerika her og kanskje det lar seg gjøre å finne litt flere spor etter Alfred J. Karlsen i USA. Det ser ut som om han kan ha vert på en fruktbåt som seilte mellom Guatemala og San Francisco i perioden 1922 - 1930. Han kan også ha reist noe lengre nord i retning Canada, men jeg har ikke noen handfaste opplysninger om dette. Jeg har prøvt å søke hjelp i USA, men stopper likevel opp og mangler info på hvor han evn bodde i 1930. Jeg håper at noen kan hjelpe meg videre med denne saken. Det som kan være problemet er at han kan ha brukt andre etternavn, men det ser ut som om han har brukt etternavnet Karlsen. Alfred hadde to fornavn Alfred og Joakim. Det er mulig at han har skrevet om fornavnet eller fått det amerikanisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chris Bingefors

Han mönstrar till 2a världskriget 1942: Name: Alfred Karlsen Birth Date: 20 Mar 1894 Birth Place: Solsuik, Norway Residence: Anchorage, Alaska Race: White

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chris Bingefors

Han anger ett annat födelseår vid mönstringen, undrar om det är avsiktligt. Jag tror ändå att det är samma man

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.