Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#14527] Foreldre til Johanne Klausdtr. Krakken (Solund)

Recommended Posts

Gjest Gisle Hersvik

Ifølge Solund bygdebok er Johanne Klausdtr. Krakken g. 1900 med Karl Henriksen Leknessund.I f.t. 1900 er dei her [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f01412&variabel=0&postnr=676&fulle=true&spraak=n>LenkeVed søk i Fylkesarivet i SF finn eg Karl:Carl Mathias Henriks. Leknesund, f. 17.12.1872 LenkeVed søk etter Johanne finn eg dette alternativet - LenkeOg forldra hennar sitt gifte er då truleg dette -

• 2 år senere...
Gjest Gisle Hersvik

Foreldre til Johanne?:Claus Rasmuss., Handalen og Brita Endred., HandalenVigselsdato 11.4.1871Bustad Handalen Handalen Bustad i prestegjeld Hyllestad Hyllestad Yrke gaardmandsøn - Fødselsår 1843 1838Fødd i prestegjeld Ladvig Hyllestad Fødestad Handalen Handalen Ekteskapsnr. 1 1*******Kan det vere denne?Claus Rasmuss., f. 31.1.1843 Lavik prestegjeldFar Rasmus Clauss. Bøe Far's bustad Far's yrke grdm.Mor Kari Hermundd.*******Rasmus Clauss., Bø og Kari Hermundd., BøVigselsdato 22.6.1834Bustad Bø Bø Bustad i prestegjeld Hyllestad Hyllestad Yrke drengk. Fødselsår 1806 1808Fødd i prestegjeld Hyllestad Lavik Fødestad Bø Bø Ekteskapsnr. 1 1*******Rasmus Klauss. Bø, Hyllestad prestegjeldd. 18.9.1875Yrke gaardmand, gift mand Gift g Fødd 1805

Gjest Kurt Østbye

Jeg er i Syden og har ikke bygdebøker her, men det er vel rett Rasmus du har funne på Bøe i Hyllestad som var født på Bøe i 1806 og gift 22. juni 1834 med Kari H. født på Bøe i Lavik i 1808. Dette iflg. Fylkesarkivet i S&F. Dei fins på Bøe indre i Hyllestad i 1865-tellingen sammen med sønnene Hermund (28) og Klaus (23). Og det er vel foreldrene til Rasmus vi finner i 1801 på Bøe indre, Klaus og Johanne (fra Lågøy)?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.