Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Hermod Moursund

[#14700] 'Mandtallet af 1701 - Inderøen, Mosviig og Wæren sogen'??

Recommended Posts

Guest Hermod Moursund

Har noen 'Mandtallet af 1701' for Inderøy? Jeg vet at Lars Kåre Hunnes har laget et hefte på dette.Ut fra kirkebøkene for Inderøy har jeg to personer jeg gjerne skulle vite noe om. Jeg er ute etter foreldrene til: * Peder Ingebrigtsen Vist (1695-1759). * Lars Byestuen (+ 1741).Takker for alle opplysninger om disse!Hermod Moursund

Guest Hermod Moursund

Jeg beklager: Det skal være YTTERØE i stedet for Inderøe. Håper det ikke forstyrrer konsentrasjonen!Hermod

Guest Hallvard Bragstad

Har latt denne ligge en stund, siden jeg ikke vet om de to personene du spør om er hjemmehørende i Inderøy?I 1701 var Ingebret Pers. inderst på gården Wist i Inderøy, alderen var oppgitt til 30 år. Han hadde sønnen Per, alder 4. Kan det være denne Per (Peder) Ingebrigtsen du er ute etter?Ingen andre Per/Peder kan passe utfra 1701-manntallet for INDERØY.Når det gjelder Lars Byestuen, har jeg registrert to fødsler med ham som far i Inderøy: Jon (1737) og Hans (1740).

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.