Gjest Marit Sandbakk Skrevet Mai 7, 2003 Del Skrevet Mai 7, 2003 I min jakt på min manns aner, er jeg nå over på Mosvik-området.Jeg jakter på aner til et av hans oldeforeldrepar.Det gjelder Olaus Jørgensen Nyeng(f 1854?) og Julianna Edvardsdatter (f 1862?) Disse bor i FT 1900 på plassen Nyenget. Sammen med dem bor Olaus mor Marit Olsdatter som er født i Oppdal. Jeg jakter på anene til disse to.I FT 1865 Bor en Julianna Edvardsdatter som pleiebarn på Lille Dalstrøen i Mosvik. Jeg regner med at det kanskje er den samme Julianna som jeg er ute etter. Marit Olsdatter har jeg klart å følge tilbake til Oppdal og besteforeldre som tok etternavnet Morken (Anders Olsen Morken og Inger Eilertsdatter Morken - disse to skal i utgangspunktet komme fra Sverige) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Mette Værnes Skrevet September 12, 2005 Del Skrevet September 12, 2005 Hei MaritDet er lenge siden du skrev innlegget ditt, og det er mulig du har klart å finne ut av det sjøl - men jeg skriver inn allikevel.Jeg har foreløpig kopier av kirkebøkene for Ytterøy prestegjeld fra 1692 til og med 1842 med dataregistreringer. I tillegg har jeg en database som gjelder for Mosvik kirkesogn helt opp til ca 1900, som jeg etterhvert skal korrekturlese. Her mangler det dessverre sidehenvisninger på materialet etter 1842, men i den finner jeg at:* Julianna ble født 15/5-1862 av foreldrene ungkarl Edvard Christiansen Vinje og pige Ellen Margrethe Petersdatter Lilledal.* Olaus ble født 9/12-1854 av foreldrene Jørgen Olsen Jeilan og hustru Marit Olsdatter.Jeg skriver ikke inn noe mer bakover her vedrørende Juliannas og Olaus aner, i tilfellet du har alt fra før - men skulle du være interessert i disse opplysningene er det bare å si ifra. mvh Mette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts