Gå til innhold
Arkivverket

[#15118] Ungkar,selvholder Oluf Christiansen,f 1852, Nordland.Hvor finner jeg ham ?

Gjest Olaug Dreyer
 Del

Recommended Posts

Gjest Olaug Dreyer

Den 7.juni 1881 ble Peder Olufsen født i Lyngvær i Lofoten som uekte sønn av Oluf Christiansen,selvholder , fra Sundlandsfjord.Han var i flg.kirkeboka for Gimsøy født 1852.Dersom han er født i Gimsøy, så finnes dessverre ikke kirkebøker fra første halvdel av 1800-tallet opp til 1852.Men jeg trodde han skulle la seg finne i folketellingene både i 1865 og 1875,men det er her det stopper helt opp for meg. Ingen passelig kandidat dukker opp i noen av de omkringliggende kommuner. Kan noen hjelpe meg ? (Jeg lurer forresten på hva en 'selvholder' er for noe?) MVH. Olaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Det finnes klokkerbok for Vågan fra 1843 og fremover, men det er mulig at den er mangelfull. Terje(Pettersen??) har lagt ut det som finnes for Vågan av kirkebøker på den tiden, for Gimsøy gikk da under Vågan. Du finner Vågan med å gå inn på 'genealogiske ressur og deretter 'Slektshistoriske kilder' under DIS-Norge.Ellers finnes vaksinasjonsprotokoller på for Vågan på Statsarkivet i Trondheim fra 1818 og fremover. Der skal det også være fødte guttebarn for Vågan og andre steder i Lofoten helt tilbake til 1795.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.