Gå til innhold
Arkivverket

[#15234] Aure Vingsternes Ekkerdal/ Akkerdal Maridal

Gjest Johannes Haltbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Johannes Haltbakk

Hvor ble det at denne familien tro? I folketellingen for 1865 bodde de i Akkerdal i Aure og besto av følgende medlemmer: Halvor Larsen hf Husmand 46 år Birgitte Eriksdatter hm 37 år Lars Halvorsen Deres Søn ug 8 Guri Halvorsdatter Deres Datter ug 13 Henrikke Halvorsdatter 6 Ingeborg Halvorsdatter 2Jeg tror Henrikka senere ble gift i Maridalen, men hva med de andre?Birgitte var datter av smeden Erik fra Utistua i Svean i Surnadal. Erik flyttet til Aure og ble gift med Henrikke Olsdatter Bergfall. Er interessert i å finne ut mer om etterkommerne deres.Erik og Henrikka hadde også en datter til og en sønn: Eli f 1825 som gjenfinnes i Espvik plads i 1900 og Lars født 16. september 1834.Jeg er interessert i å vinne ut mer om både Lars og Birgitte og etterkommerne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
  • 2 år senere...
Gjest Johannes Haltbakk

I folketellinga for Aure 1875 finner jeg en enkemann Halvor Larsen f 1817 i Storsletten. Der bor han sammen med sin mor og sin søster.Ingeborg Halvorsdatter finner jeg i Tangveien. Hun forsørges av fattigvesnet.Henrikke Halvorsdatter f 1860 er tjenestepike i ggjengstøen. Kan det være disse jeg er på leit etter? Har noen en ide for hvordan jeg kan får bekrefteet eller avkreftet det?De andre barna- Guri f ca 1852 og Lars f. ca 1857 finner jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.