Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Johannes Haltbakk

[#15234] Aure Vingsternes Ekkerdal/ Akkerdal Maridal

Recommended Posts

Gjest Johannes Haltbakk

Hvor ble det at denne familien tro? I folketellingen for 1865 bodde de i Akkerdal i Aure og besto av følgende medlemmer: Halvor Larsen hf Husmand 46 år Birgitte Eriksdatter hm 37 år Lars Halvorsen Deres Søn ug 8 Guri Halvorsdatter Deres Datter ug 13 Henrikke Halvorsdatter 6 Ingeborg Halvorsdatter 2Jeg tror Henrikka senere ble gift i Maridalen, men hva med de andre?Birgitte var datter av smeden Erik fra Utistua i Svean i Surnadal. Erik flyttet til Aure og ble gift med Henrikke Olsdatter Bergfall. Er interessert i å finne ut mer om etterkommerne deres.Erik og Henrikka hadde også en datter til og en sønn: Eli f 1825 som gjenfinnes i Espvik plads i 1900 og Lars født 16. september 1834.Jeg er interessert i å vinne ut mer om både Lars og Birgitte og etterkommerne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Johannes Haltbakk

Løfter temaet opp på nytt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Johannes Haltbakk

I folketellinga for Aure 1875 finner jeg en enkemann Halvor Larsen f 1817 i Storsletten. Der bor han sammen med sin mor og sin søster.Ingeborg Halvorsdatter finner jeg i Tangveien. Hun forsørges av fattigvesnet.Henrikke Halvorsdatter f 1860 er tjenestepike i ggjengstøen. Kan det være disse jeg er på leit etter? Har noen en ide for hvordan jeg kan får bekrefteet eller avkreftet det?De andre barna- Guri f ca 1852 og Lars f. ca 1857 finner jeg ikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.