Gå til innhold
Arkivverket

[#15241] Gunerus og Anna Charlotta Braathen/Bråthen


Gjest Mette Gjertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Gjertsen

Hei. Søker etterkommere av (1)Gunerus Bråthen f 26/5-1882 og hans kone (2)Anna Charlotta Bråthen f 26/08-1884.De hadde sønnen Karl Bråthen/Gunerusen? Karl var skomaker.Karl Bråthten var gift med Olga Sæthrang/sætrang.Olga var datter av (3)Karl Sætrang(31/5-1875) og (4)Olava Sætrang(28/12-1873)Problemet her er at dette er omtrent all informasjonen jeg har. Vet at steder som er nevnt er:Kongsberg, Sylling, Aker, Drammen. Ikke særlig mye å gå etter, men håpet kanskje at noen kjente igjen noen navn, slik at jeg kan få nøstet opp litt.På arket der jeg 'fant' mine forfedre sto også noen andre 'par' nevnt(muligens foreldre til De jeg har merket med 1,2,3,4):Jens Lybekk+Anna Lybekk Per Sætrang+Anne Sætrang Julius Olson+Kathriane(karen) F: Andreas KvislaVet ikke om noen klarer å finne ut noe mer enn meg om dette, men jeg kommer i hvertfall verken frem eller tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det kan se ut som om alle er fra Buskerud. Det ligger en Sætrang gård på Ringerike (Norderhov) og i Lier. I 1900 bor det en enke Anne Svends. Sætrang f. 1853 Modum på Sætrang i Lier.Det kan også være at flere av disse bodde i Kristiania 1900.Du har Lybekk i Lier, men også mange i Hedmark. Jeg har funnet 1 Jens Lybekk em. f. i Hole. Til syvende og sist, etter bare en rask titt, ser det ut som om det er snakk om Lier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Mette Gjertsen

Gunerus=Gunelius Johansenf 26/05 dpt 2/7-1882. Sylling. Uækte.Far: Tjenestegut Johan Nilsen Mor: Pike Karen Gundersdatter Konsrudeie. f 1853/1857Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Mette Gjertsen

Har siden sist fått ryddet litt opp i rotet fra tidligere.Anna Charlotta er født(Olsson) i Lysekil i Sverige 25/8- 1884. Vet ikke når hun kommer til Norge, men regner med hun kom rundt 1900.Gunelius ble født Johansen 26/8-1882 i Sylling, Lier.Gunelius og Anna Charlotta får barnea Edith, Gunnar, Åse og Karl. Tror at disse barna skal være født mellom 1900 og 1915 i Sylling. Paret er muligens også gift i Sylling mellom 1900 og 1905. Mulig ar Anna Charlotta og Gunelius bruker fødenavnet sitt når de gifter seg, og at Braathen navnet først dukker opp senere. Braathen er ikke akkuratt noe uvanlig navn, så har foreløpig ikke funnet ut hvor dette stammer fra.Kanskje noen sjønner litt mer av rotet mitt nå, og kanskje jeg er så heldig at noen kan hjelpe til å få ryddet enda litt mer :))Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.