Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#15494] Fredsvold Barnehjem, Østre Toten.

Recommended Posts

Gjest Åse Killingröd

Jeg fant dette barnehjemmet i FT 1900, og det rare er at alle barna utom et heter Fredsvold i etternavn! Dette forklares med at de er 'uekte' Nå skulle jeg ville vite når dette barnehjemmet startet opp, og når det sluttet å være barnehjem. Finnes det noen der ute som har en bygdebok der dette står omtalt?På forhånd takk. Mvh, Åse K.

Gjest Olaug Dreyer

Hei! Jeg har tittet gjennom bygdebok nr 4 for Toten.Det omfatter Totenvika,der Fredsvold er med, men noe barnehjem er ikke nevnt på noen av plassene under Fredsvold.Bygdebøker som tar med hovedsognet Balke finnes dessverre ikke ennå,men for å få svar,ville jeg anbefale at du tar direkte kontakt med Toten Økomuseum. på adresse :doksenteret@totenmuseet.no Rune Hårstadsveen der er nok stadig innom her i DA også ,så du får kanskje svar direkte,

Gjest Rune Hårstadsveen

Hei! Nå har jeg vært litt treig til å slenge meg på, så antakelig har du fått opplysninger fra Tor eller fra Økomuseet, men ellers så står det noe om barnehjemmet i Totens Bygdebok bd. II. Fredsvoll (barnehjemmet) i Hoff sogn, må ikke forveksles med Fredsvoll i Totenvika.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.