Gå til innhold
Arkivverket

[#15520] Olaf Gundersen Nordsveen til USA - men hvor?


Gjest Bente Haug
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Møller Nordby

Sorry, nå tror jeg at jeg rota sammen denne Severin med en 'tilsvarende'. Du kan glemme 'før'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

dersom han er i en av de filene, bør han kunne søkes frem fra Rootswebs search-engine. Men seff. man aner ikke hva unge Gundersen kalte seg...Hawaii er forøvrig nydelig, men jeg tror ikke jeg gidder å reise dit en gang til.... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Nei ikke 'plag' deg selv med det-da-de ...... forøvrig er det varmt nok her i Costa del Strømstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

I tykt og tynt anno 1900 Lenke Jeg gir meg ikke, for de må da være å finne i Minnesota. De ser ut til å ha vært en sammensveiset gjeng. Her er de som skogsarbeidere på gården Magnhildstuen, Storelvdalen. Ole, Gunder og Gudbrand fra Romedal. Spenstig gjeng dette for her er de igjen, iallefall to av dem og faren. Denne gang også i Storelvdalen, men på gården Køyaadalsboden. Faren finnes også på linken til 1900 i Romedalen, innlegg 3. Kunne de bli noe annet enn tømmerhoggere i Uniten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby
Lenke her eer linken som ikke kom med. Vel jeg ser at det er samme gjeng på begge linkene, to av sønnene og fadern. Olaf hadde vel andre ting fore.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Haug

Må si jeg er imponert over dere, Laila og Nina. Jeg har tatt en telefon til min mor på Hedemarken og funnet ut følgende:Det er 12 søsken. Grunnen til at to heter Gudbrand er at den først av dem druknet 2 år gammel. Den andre Gudbrand er tvillingen til Olaf. Både Ole S., Gudbrand og Olaf reiste til statene og der ble visstnok Gudbrand drept (påkjørt av toget). Kun Olaf fikk barn.Jeg har nå jobbet meg gjennom listene over gravlagte på Hawaii, men det gav ikke resultat.Skal fortsette lete.bente:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

ELEN GURINE GUNDERSEN - døpt 18 JUN 1871 Elverum, Hedmark, Norway (IGI Familysearch)OLINE GUNDERSEN - døpt 18 OCT 1868 Elverum, Hedmark, Norway (IGI Familysearch)EMILIE GUNDERSEN - født 06 NOV 1874,Christening: 17 JAN 1875, Vallset, Hedmark, NorwayVel her har vi noen potensielle nye emigranter.Det mangeler fremdeles noen barn.-----Enn så lenge kan vi legge oss denne lille jenta på minnet under utflytta fra Nordsveen. Hvem vet kanskje hun er et uekte barn av Ole. Kirkeboka vil bekrefte det Lenke . Her er hun nok ... 12 år og reiser alene til tante i Nord Dakota -----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.