Gå til innhold
Arkivverket

[#15661] Hippe i Nord Aurdal


Gjest Eva Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Johannessen

Jeg leter etter foreldre og søsken til Anne Engebretsdatter f.ca.1655 i Nord Aurdal - 1.3.1737 i Torpa. Hun blir med Johannes Olsen Odde i Torpa. Hun hadde arverett i Nedre Sundheim som den eldste odelsbårne til nevnte gods.(brev av 16.2.1700, panteboka HLV)Kan noen hjelpe meg med å finne hennes opphav? Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Eva Johannessen

Har funnet ut nå at Anne sin far het Engebret Aslakson og døde før 1674 i Nord Aurdal. Er det noen som har tilgang på skifter før 1673 da jeg ikke kan finne han i skiftene som ligger ute på slektshistorielaget sine sider. Han skal ha bodd på Hippe og Nedre Sundheim, men jeg vet ikke hvor han bodde da han døde.Kan noen hjelpe? Mvh. Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Rune Nedrud

HeiJeg vil gjerne om mulig blåse liv i denne igjen.Er det noen som har opplysninger om Hippe og Sundheim som kan være til hjelp?Har du funnet noe mer, Eva?mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.