Gå til innhold
Arkivverket

[#15951] Borneman Bull og Storm


Gjest Torbjørn Steen-Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magnhild Undhjem

Er det noen som vet, når Svanhild (Bull) Jansen døde og hvor. Hun var datter av Edvard Storm Bull(broren til fiolinisten Ole Borneman Bull)og Marie Magdalene Midling. Hun var født 18/1-1851,og gift med Oluf Martin Jansen, de flyttet til Oslo, men jeg vet ikke når. Deres datter Marie Magdalene var født i 1883 i Oslo. Så de må ha flyttet mellom 1875 og 1883.De hadde to sønner William og Edvard, som jeg heller ikke har funnet.Edvard Storm Bull er forøvrig min tippetipp oldefar. Håper at noen kan hjelpe meg med disse opplysningene, for nå står jeg fast, nok en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Arne B. Kristiansen

I boken Slekten Bull fra Trøndelag står det om familien på side 72:Svanhild Bull f.18/1-1851,Bergen, d.28/7-1892, Kristiania gm. 12/5-1872 i Bergen med Oluf Martin Jansen f. 16/5-1850, Bergen d. 9/11-1915, TynsetDe fikk 9 barn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Her er familien i 1900 i Kristiania. [url="http://apps.facebook.com/friendsvalue/link.php?ref=8491283193>LenkeOg her er deler av familien i 1875 i Bergen. LenkeSøk på etternavn Jansen og fødested Bergen ga 4 mulige barn mellom 1873 og 1879... Søk i databaseveljaren på Digitalarkivet under Bergen,kyrkebøker, døypte 1816-1894 ga kun 2 mulige:Lenke og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnhild Undhjem

Tusen takk til Arne B. Kristiansen. Det er godt å få hjelp, når man står fast. Jeg skjønner at jeg må prøve å få tak i boken om slekten Bull. Nok en gang tusen takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Jeg er også med i slekten Bull. Tror du vil slite litt med å få tak i boken.Du kan lete på Antikvariat.net.Boken 'Slekten Bull fra Trøndelag' gitt ut av Schilbred i 1976.Jeg kan gjøre oppslag om du vil, da jeg delvis holder på med å slå opp i den nesten daglig pga. det prosjektet jeg driver på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnhild Undhjem

Det hadde vært flott om du kunne slå opp for meg. Det hadde vært fint om jeg kunne fått en oversikt over alle barna til Svanhild Bull og Oluf Martin Jansen, når de er født og hvor. Sende det gjerne til min private mail adresse, som er:mundhjem@hotmail.com. Svanhild og Oluf Martin er mine tipp oldeforeldre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Jeg kan som sagt gjerne slå opp i boken, men det står ikke mer i den om Svanhild og Oluf Martin enn det jeg skrev i (77). Her må det nok startes med leting i kirkebøkene...Jeg kan lete i morgen når jeg får tid og sende det over.Var det Marie Magdalena som er din oldemor f. 1883??? (76)Ønsker en fin helg videre....:-)Hilsen Arne B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnhild Undhjem

Marie Magdalene født 1883 er søster av min oldefar Harald, sønn til Svanhild og Oluf Martin.Fortsatt god helg. Hilsen Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Hvilke barn kjenner du til? Om du setter opp en liste med når og hvor de er født så skal jeg hjelpe til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnhild Undhjem

Ingeborg Marie født 22/10-1872 i Bergen Ole født 2/10-1874 i Bergen Marie Magdalene født 1883 i Kristiania Harald født 28/11-1889 i KristianiaOgså vet jeg om Edvard og Villiam, men jeg vet ikke når de er født eller hvor. Men de var oppgitt i skifteattesten etter Edvard Stom Bull som døde 1907. Det er veldig snilt av deg og hjelpe meg.Hilsen Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnhild Undhjem

Ingeborg Marie født 22/10-1872 i Bergen Ole født 2/10-1874 i Bergen Marie Magdalene født 1883 i Kristiania Harald født 28/11-1889 i KristianiaOgså vet jeg om Edvard og Villiam, men jeg vet ikke når de er født eller hvor. Men de var oppgitt i skifteattesten etter Edvard Stom Bull som døde 1907. Det er veldig snilt av deg og hjelpe meg.Hilsen Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Boende i Fossvein 3 e....I folketellingen for 1900 bor de i Herman Foss gate 22..Å vite hvor de bor vil hjelpe på å se deres flyttemønster...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Svanhild Jansen f. Bull blir ved sin død kalt Svanhild Jansen. d. 28/7-1892, bgr. 4/8-1892 fra Paulus kirke.Oluf Jansen er Møllefullmektig. Boende i Markveien 54.Er det noen som kan tolke dødsårsaken? Lunge.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Solvejg Jansen 8/2-1892, hjemmedøpt 15/2-1892, d. 6/6-1892, bgr. 9/6-1892. Merknad i kirkeboken for Paulus kirke 1889-1897, innført som nr. 154.Faren Oluf Martin Jansen er fullmektig. Adresse Markveien 54.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Harald Bull Jansen f. 28/11-1889, dpt.8/6-1890 i Paulus kirke. Finner ham i Ministralbok 1887-1894 som døpt nr 136.Oluf Martin Jansen er Kontorfullmektig, og bostedet er Helgesens gate 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnhild Undhjem

Tusen hjertlig takk for hjelpa. Nå fikk jeg svar på en del av mine uløste gåter.Svanhild døde av lungetuberkulose.Hilsen Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnhild Undhjem

Tusen hjertlig takk for hjelpa. Nå fikk jeg svar på en del av mine uløste gåter.Svanhild døde av lungetuberkulose.Hilsen Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnhild Undhjem

Tusen hjertlig takk for hjelpa. Nå fikk jeg svar på en del av mine uløste gåter.Svanhild døde av lungetuberkulose.Hilsen Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnhild Undhjem

Det var ikke meningen at det innlegget skulle stå så mange ganger. Det skjedde en liten glipp her.BeklagerHilsen Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnhild Undhjem

Det var ikke meningen at det innlegget skulle stå så mange ganger. Det skjedde en liten glipp her.BeklagerHilsen Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.