Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Bjørn-Arild Haugen

[#16224] Haugen og Gathe

Recommended Posts

Gjest Bjørn-Arild Haugen

Har prøvd å finne Haugen og Gathe i skiptvet (Østfold) i digitalarkivet. Finner ikke noen navn som passer Slekt: Gathe Fornavn: Bjarne Osvald Gathe F:29.07.1898 Dagny Elfrida Gathe F: 15.09.1901Slekt: Haugen (Haugen gård) Fornavn: Hans Haugen Far: Anton Haugen Nelly Haugen F:EidsbergPrøvd arkivet for første gang uten å finne noe Er det noen som kan hjelpe meg med å komme igang??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Sundelius

Finner kun 4 med navne Gathe i FT 1900, 3 med 'hjemme' adr. Moss, og 1 født i S .Denne Lenke , fører deg til 'Oslo' og ei enkefru Gathe. Hilsen Egil S.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Turid Holsve

Kan dette være den riktige Bjarne?Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn-Arild Haugen

Virker ikke som disse navnene er riktige personer Det ble kanskje litt blanding i oppsettet på første innlegg Bjarne og Dagny var gift. (Gathe) Hans og Nelly var gift (Haugen)Faren til Hans Haugen het Anton. De bodde på Haugen gård i skiptvet. Anton burde være med i FT i 1900. (mulig Hans også) Finner ingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Et godt tips når du søker etter slektninger på gårder, er: gå først inn på det riktige prestegjeldet, dvs Skiptvet, klikk på søkeordet 'gårdsnavn', deretter på 'alle'. Da får du opp alle gårdene i f.eks. Skiptvet. Haugen kan ha 'Øvre' foran seg og vil da stå under 'ø'. Jeg vet at det finnes flere Haugen-gårder i Skiptvet, gården Gate finnes også, mener jeg.hilsen Vigdis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marius Hellerud

Hei!Jeg sitter ikke med Norske Gardsbruk foran meg her i Trøgstad, hvor jeg er akkurat nå, men kanskje følgende lenke kan være av interesse Lenke ? Den Anna Karlsdatter som er utsatt er trolig min oldemors søster. Barna kom fra Aservigen og hadde mistet moren sin tidligere samme år. Anna Josefine Karlsen ble senere gift med Ingvald Pedersen i Eidsberg.Ellers har de vel et glimrende arkiv med masse opplysniger i forbindelse med bygdebokarbeidet sitt i Skiptvet, og dit tror jeg alle kan få komme på besøk én gang i måneden el.l. (De jobber en gang i uken tror jeg, men har besøkskveld en gang i måneden).Med vennlig hilse Marius

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Kan dette være din Bjarne Osvald? Det fantes kun 2 født i 1898, og siden det kommer ett barn til regner jeg ikke med at er den andre Bjarne O. som var pleiebarn. Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.