Jump to content
Arkivverket

[#16347] Hvilket kirkesogn er Snippen / Movatn på Gjøvikbanen 1905-1945 ?

Guest Jon Torp

Recommended Posts

Guest Jon Torp

Jeg leter etter etterkommere av Karl Holm f. 1885. Han bodde visstnok med sin kone Emma på Snippen/Movatn i første halvdel av 1900 tallet. Snippen/Movatn er i dag innenfor grensene av Oslo, tror jeg. Men var det det 1905-1920?. En slektning født 1939 forteller at hun som barn/ung besøkte det gamle ekteparet Holm som da hadde 2-3 voksne sønner. Tipper at sønnene er født 1905-1925. Hvilket kirkesogn skal jeg lete i når jeg skal 'jakte' på sønner/etterkommere ?

Guest Kirsten M. Holterud

Jeg bodde i en femtenårsperiode ved Movatn. De som var riktig gamle dengang (ca. 10 år siden), er vel borte nå. Det er mulig at Tore Brodin, Maridalsveien 501, 0890 Oslo, har noe kjennskap til de du leter etter. Moren hans var lege (kalt 'Nordmarkas engel') og kjente alle markaboere. Tore Brodin og hans bror Ivar hadde snøbrøyting i den private delen av Sørbråtveien fra Snippen og opp til Movatn med alle sideveier. De kjenner i allefal hvert eneste hus i området.Elers: Østre Aker kirke, Ulvenveien 110, sognekirke for Østre Aker opprettet i 1861. Lykke til! Mvh Kirsten

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.