Gjest Renathe-Johanne Wågenes Skrevet August 4, 2003 Del Skrevet August 4, 2003 Leiter etter Brynjuv Monsen f.ca 1870 og Gertrud Johnsdatter f.1864 Vik i Sogn. I 1900-tellingen bor de på Sleen, Vossestrand, men hvor blir familien av?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Norodd Hagenson Skrevet August 7, 2003 Del Skrevet August 7, 2003 De ble boende på Slen der Brynjulv kom fra. I Ættebok for Vossestrand av Roald Lyngvær, side 555, er kona kalt Gjertrud Larsdtr. Vikøren (ikke Jonsdtr. som det står i folketellinga 1900). Folketellinga er trolig riktigst.Du finner fire av de fem barna (Marta, Olav, Randina, Jon og Mons) hos Lyngvær, samt etterslekt etter datteren Marta i Gardssoga for Oppheim sokn av Torstein Hellesnes og Johannes Gjerdåker, side 21. Datteren Randina (kalt Dina) hadde ikke barn. Mons døde liten. Jeg vet ikke om Olav og Jon hadde barn. Jeg har data fra gravsteiner for fire av barna med ektefeller om du trenger det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Renathe-Johanne Wågenes Skrevet August 7, 2003 Del Skrevet August 7, 2003 Takk. Data fra gravsteiner er jeg interessert i. Har du bilder av steinene også.? Du kan sende info. på rjwa@start.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts