Gå til innhold
Arkivverket

[#16452] Schlodt ,Schlodtz , Slotz eller Slot.

Gjest Finn Bratland
 Del

Recommended Posts

Gjest Finn Bratland

Johan Petterson Schlodt født ca. 1792 i Holstein.Kom til Bergen i 1816.Fikk borgerbrev i Bergen som brygger 17 mai 1821, sa opp borgerbrevet 13 feb 1837.Fikk pass for å reise tilbake til Holstein 05 juli 1836.Men reiste til Skien , fikk borgerbrev i Skien 31 jan 1837 som murmester.Oppgir i Skien at han er født i Dalby sokn i Haderslev amt Danmark .Er der noen som vet noe mer om Johan ? Ble han værende i Skiensområde ?Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole E Yttri

Jeg kjenner egentlig ikke til denne personen, men det er jo et poeng at det 100 år tidligere også var en familie Schlodt i Skiensområdet. Lorents Lorentsson Schlodt (ca 1708-1751)var gift med Anne Andersdotter (gift i Eidanger), og de døpte 8 barn i Solum kirke i løpet av 1730- og 1740-årene. Flere av barna døde små, og visse ting tyder på at den eneste av barna som fikk etterkommere, var sønnen Anders (siden kalt Andreas) som flyttet til Nord-Odal i Hedmark, og der fikk ei datter utenfor ekteskap i 1798.Kan det tenkes at Lorets L og Johan P var slektninger? - eller var det bare tilfeldigheter som gjorde at de begge havnet i Skiensområdet?Med vennlig hilsen Ole E. Yttri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Bratland

HeiTakk for dine opplysninger . Men jeg fant ikke noe forbindelse mellom dem .Jeg hadde jo håpet på at noen rundt Skiensfjorden hadde vist noe .Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.