Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Finn Bratland

[#16452] Schlodt ,Schlodtz , Slotz eller Slot.

Recommended Posts

Gjest Finn Bratland

Johan Petterson Schlodt født ca. 1792 i Holstein.Kom til Bergen i 1816.Fikk borgerbrev i Bergen som brygger 17 mai 1821, sa opp borgerbrevet 13 feb 1837.Fikk pass for å reise tilbake til Holstein 05 juli 1836.Men reiste til Skien , fikk borgerbrev i Skien 31 jan 1837 som murmester.Oppgir i Skien at han er født i Dalby sokn i Haderslev amt Danmark .Er der noen som vet noe mer om Johan ? Ble han værende i Skiensområde ?Finn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ole E Yttri

Jeg kjenner egentlig ikke til denne personen, men det er jo et poeng at det 100 år tidligere også var en familie Schlodt i Skiensområdet. Lorents Lorentsson Schlodt (ca 1708-1751)var gift med Anne Andersdotter (gift i Eidanger), og de døpte 8 barn i Solum kirke i løpet av 1730- og 1740-årene. Flere av barna døde små, og visse ting tyder på at den eneste av barna som fikk etterkommere, var sønnen Anders (siden kalt Andreas) som flyttet til Nord-Odal i Hedmark, og der fikk ei datter utenfor ekteskap i 1798.Kan det tenkes at Lorets L og Johan P var slektninger? - eller var det bare tilfeldigheter som gjorde at de begge havnet i Skiensområdet?Med vennlig hilsen Ole E. Yttri

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Finn Bratland

HeiTakk for dine opplysninger . Men jeg fant ikke noe forbindelse mellom dem .Jeg hadde jo håpet på at noen rundt Skiensfjorden hadde vist noe .Finn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.