Gå til innhold
Arkivverket

[#16569] Jeg hjelper alle med slekt fra Bergen


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila N. Christiansen

Kay Olav, CHristen og Berthe giftet seg i Skjeberg 25. juni 1852, Kirkeboken for Skjeberg vil fortelle om dette giftermålet og bør inneholde hans fars navn og hvor han kommer fra... dette også fra kirkebokuttrekk fra FamilysearchLaila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kay Olav  Winther d.e.

Jeg har fulgt Lailas - og andres - råd og opprettet et eget, selvstendig tema for denne saken. Jeg takker for den hjelpen jeg har fått her under JFJ's tema, og skal lete videre i kirkebøkene i Skjeberg, men gjentar likevel spørsmålet om fødested under mitt nye tema: 'Hvor er skredder Christen Ni(e)lsen i Skjeberg født?' Jeg håper på videre hjelp der, med å finne CN's fødested og aner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Kan noen hjelpe overnevnte med å slå opp io Kirkebok for Skjemerg over døpte og se om han er født der-(mot alle odds...) mvh Jan Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Lorentz de Ferry. Jeg søker opplysninger om Lorentz de Ferry. kommandørkaptein og overlos nordenfjells, født 1691.Død 27/2 1757 i Bergen.Han var gift 1.med Kristine Marthea de Fine, 2. med Thomasine Christina Bredal. Jeg tror jeg har funnet hans foreldre: Peter de Ferry og Christine Cathrine Lauritzdatter Undall. I Simon Ellefsens oversikt over slekten Bredal står det om Lorentz de Ferry at han er av østerriks høyadel. Mitt spørsmål: Hva vet man om Lorentz de Ferrys foreldre og bakgrunn? Stemmer dette som Simon Ellefsen sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Sprang, Bergen. Hvor finner jeg opplysninger om slekten Sprang? Mitt utgangspunkt er en Anne Marie Dorothea Sprang født ca 1675 i Bergen.Hun var gift med Stephan Barclay de Tolly. Hvis en søker i mormonenes database, ser en at det er en rekke personer med navnet Sprang i Bergen og deromkring.Er takknemlig for ideer til videre leting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Schumann Hansen

TIL Lars E. Øyane, Luster kommune eller andre.. Jeg leser at du er bygdebokforfatter i Luster og lurer på om du kan hjelpe meg med opplysninger om Gunhild Ellingdtr Tælle fra Lysters pr. Hun skal være født 26.6.1829 i følge kirkeboka i Bergen. Der giftet hun seg med Nils Hansen 25.5.1854mvh Arnstein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per helge seglsten

Denne tråden er jo helt tullete! Nesten umulig å finne fram i og følge med i.Dersom man legger inn etterlysninger som eget innlegg, og skriver Bergen der man kan opplyse om temaet for innlegget, kan jo Jan Frode bare søke etter Bergen i tema-feltet, og mye lettere se om det er noen han kan hjelpe enn slik det er her, hvor man må stolpre seg fram gjennom innlegg, nye innlegg og svar på gamle og nye innlegg om hverandre.Det er sikkert andre som har kommet med samme råd som dette innimellom her, men også de er vanskelige å finne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Eg har leita etter (Wilhelmine) Margarethe Højder frå Bergen.Eg finn ho gift i KK i 1804 (med Thor Hansen). Eg trur eg har ho i 1801 med etternamnet Høydahl.Eg finn ho omtalt i bygdebok for Gulen under namnet Margete Wilkensdtr.Men eg finn ikkje dåpen hennar. Eg har begynt å tru at Wilkensdotter er et blindspor, kanskje er det bestefaren hennes som heiter Wilken. Wilken Højer som kom til Bergen frå Tyskland i 1730 har eg funne. Likevel - no rekk ikkje kjeldene lenger - eller er det fantasien min som ikkje er god nok.Kjenner du familien Højer eller kan du på annan måte hjelpe meg - eller er du blitt lei etter all pågangen? For at tråden ikkje skal bli heilt tullete kan eventuelle svar gjerne skrivast i tema 10381. mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.