Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#16635] Ølhandler Elias Nøstdal f.1840 i Nordfjordeid(Eid) g.m Eline f.1843 Nordfjordeid

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Kan noen hjelpe meg med denne familiens opphav? De kommer fra Nordfjordeid men bodde i Ålesund fra 1874 og i 1900 er Eline enke. Han var Ølhandler i Ålesund og gikk visstnok konkurs iflg.en i Fam. Jeg er takknemlig for all hjelp jeg kan få. Er det noen som kan finne vielsebn deres i Nordfjordeid rett før 1866 da deres første barn ble født der da. mvh Jan Frode Johansen

Gjest Gisle Hersvik

Her er det deira fødsel og opphald i 1865, giftet var det værre med.Elias Olai Eliass., f. 1840, Elias Rasmus, Marte Ole, Naustdal: [url="http://www.sffarkiv.no/sffbasar/default.asp?p=result&paging=yes&ptype=single&db=dbdoypte&page=1&sql=low%5Fforenamn+like+%27eli%25%27++AND+low%5Fetternamn+like+%27e%25%27++AND+aar%5Fhending+%3E%3D+1838++AND+aar%5Fhending+%3C%3D+1842+++ORDER+BY+forenamn%2C+etternamn&appinfogard=&appinfostol=&appinfourl=&id=5>LenkeFT1865: LenkeEline Bertine Samueld., f. 1843, Samuel Knud, Ragnild Casper, Alsaker: LenkeEi syster: Oline Samueld., f. 1845, Samuel Knud, Ragnild Casper, Alsaker: Lenke (ho er ikkje nemd I FT1865 så ho vart kanskje ikkje så gammal?)Og her er Eline i FT1865: LenkeDeira barn:Elisa Marie Eliasd., f. 1866, Elias Elias, Eline Samuel, Alsaker: LenkeSamuel Olai Eliass., f. 1868, Elias Elias, Eline Samuel, Alsaker:

• 2 uker senere...
Gjest Rune Bergesen

Elias Rasmussen Nøsdal og Marte Olsdatter Lien gift 18/4-1824. Barn: Elias Olai f:17/9-1840 Samuel Knudsen Alsaker og Ragnhild Casperdatter Hjelle gift 9/7-1841. Barn: Eline Bertine f:13/6-1843. Kan hjelpe deg med mer bakover i tiden. Jeg er selv opptatt hvor Nordfjoringene ble av og Deres etterkommere, så jeg vil gjerne ha opplysninger fremover i tid om denne familien. Epostadressen min er rune.bergesen@nordea.no

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.