Gå til innhold
Arkivverket

[#16635] Ølhandler Elias Nøstdal f.1840 i Nordfjordeid(Eid) g.m Eline f.1843 Nordfjordeid


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Kan noen hjelpe meg med denne familiens opphav? De kommer fra Nordfjordeid men bodde i Ålesund fra 1874 og i 1900 er Eline enke. Han var Ølhandler i Ålesund og gikk visstnok konkurs iflg.en i Fam. Jeg er takknemlig for all hjelp jeg kan få. Er det noen som kan finne vielsebn deres i Nordfjordeid rett før 1866 da deres første barn ble født der da. mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Her er det deira fødsel og opphald i 1865, giftet var det værre med.Elias Olai Eliass., f. 1840, Elias Rasmus, Marte Ole, Naustdal: [url="http://www.sffarkiv.no/sffbasar/default.asp?p=result&paging=yes&ptype=single&db=dbdoypte&page=1&sql=low%5Fforenamn+like+%27eli%25%27++AND+low%5Fetternamn+like+%27e%25%27++AND+aar%5Fhending+%3E%3D+1838++AND+aar%5Fhending+%3C%3D+1842+++ORDER+BY+forenamn%2C+etternamn&appinfogard=&appinfostol=&appinfourl=&id=5>LenkeFT1865: LenkeEline Bertine Samueld., f. 1843, Samuel Knud, Ragnild Casper, Alsaker: LenkeEi syster: Oline Samueld., f. 1845, Samuel Knud, Ragnild Casper, Alsaker: Lenke (ho er ikkje nemd I FT1865 så ho vart kanskje ikkje så gammal?)Og her er Eline i FT1865: LenkeDeira barn:Elisa Marie Eliasd., f. 1866, Elias Elias, Eline Samuel, Alsaker: LenkeSamuel Olai Eliass., f. 1868, Elias Elias, Eline Samuel, Alsaker:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Rune Bergesen

Elias Rasmussen Nøsdal og Marte Olsdatter Lien gift 18/4-1824. Barn: Elias Olai f:17/9-1840 Samuel Knudsen Alsaker og Ragnhild Casperdatter Hjelle gift 9/7-1841. Barn: Eline Bertine f:13/6-1843. Kan hjelpe deg med mer bakover i tiden. Jeg er selv opptatt hvor Nordfjoringene ble av og Deres etterkommere, så jeg vil gjerne ha opplysninger fremover i tid om denne familien. Epostadressen min er rune.bergesen@nordea.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.