Gå til innhold
Arkivverket

[#16708] Fredrik Christian Kønig, 1772-1848, Chirurg


Gjest O.L. Zetlitz
 Del

Recommended Posts

Gjest O.L. Zetlitz

Fredrik Christian Kønig født 1772 sted ukjent. gm Maria Christine Bjørnskov f. 1785 den 27. okt 1813 Grue i Hedmark. FCK døde i Bergen 1848. Jeg har to barn av disse: Bern Mathias Kønig f.1820 Peder Scharitz Kønig f. 1824 Vet noen Hvor han kom fra, og evnt hvem foreldrene er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

O. Ovenstad militær biografi:Kønig, Friderich Christopher f. 8/10 1775 København, dpt. 15/10 s.å. i garnisonens tyske krk. der. Sønn av grenader Jacob Kønig og Anna Kirstine Nicolaisen. Deretter en del om hans militære karriere.---Død 4/7 1848 Bergen.1.gift 27/5 1803 garnisonens tyske krk. København med Anna Cathrine Thyme, visstnok av jydsk herkomst 1767-11/9 1812 Elverum 45 år.2.gift 27/10 1813 Grue med jomfru Christiane Marte Biørnskoug eller Christiane Marie Biørnskow f. 25/4 1784 Moss-7/11 1869 på Rensmoen, Hoff i Solør. Datter av tømmermerker Niels Biørnskow og Maren Sophie Skarre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.L. Zetlitz

Tusen takk Berit for dine opplysninger. Jeg har funnet om Christine Marie i 'Begravde i Bergen 1816-1886' at hun døde der i 1827. Lenke Mener du at dette er feil? Disse er mine 4*tipp, så jeg er takknemlig for alle opplysninger om dem og deres forfedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Beklager, men jeg vet ikke mere om det. Det sto slik i boka, men Bergen ser mistenkelig riktig ut. Jeg kan ikke finne henne i 1865.Ellers så er det jo 2 andre små forskjeller Christian/Christopher og Kønig/Kjonning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Torleif Odland

Til O.L. Zetlitz.Jeg takker for din hjelp i mitt arbeid med Bjørnskau-slekten i Moss/ Bragernes. Jeg ser i dette innlegg at du har tatt fatt i slekten Kønig. En Peder Scarres Reier, sannsynligvis fra Jeløya, nevnes død ca. 1770, og er gift med Maren Kiønichdtr. Etternavnet til Maren skulle vell tilsi at dette kan muligens være den samme Kønigslekt. Derfor er jeg på jakt om du eventuellt skulle sitte inne med opplysninger om denne slekten. Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Er dette samme Kiønig-familie hvor kapellanen til Stange i Hedemarken, Christian Kiønig ekter Anna Christina Karg i Vor Frelser, Christiania 11.01.1801 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.