Gå til innhold
Arkivverket

[#16800] Oppslag i kirkebok for Trøgstad i Østfold ca 1812-1815


Gjest Torkel R. Bråthen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torkel R. Bråthen

Hei!Jeg lurte på om noen som har tilgang til kirkebøkene for Trøgstad i Østfold kan hjelpe meg med følgende:Villum, eller Vilhelm Halvorsen og hans kone, Sissel Hansdatter får bygselseddel på gården lille Bøler på Enebakkneset i Enebakk i 1810. Likevel finner jeg ikke deres tre første barn som døpt i Enebakk, og heller ikke Fet eller Høland. Jeg lurer derfor på om de kan være født og døpt i Trøgstad, og at familien først rundt 1815 slo seg ned på lille Bøler.De tre barna som jeg leter etter er: 1) Halvor født ca. 1812-1815 2) Hans ca. 1813 og 3) Torer født ca. 1814-1816.Hvis noen kan hjelpe meg, er jeg interessert i å få vite når barna er født og hvor familien da var bosatt.Mvh Torkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Du sier ikke hva du har funnet i FT 1865.Jeg finner Torer på Bøler, Lille Lenke , men da heter moren Anne Hansdatter. Er det en søster som er tjenestepike?Har du funnet brødrene?Søker du med Father: Villum Halvorsen, Mother: Anne på FS IGI finner du Halvor, Thorer, Johanne og flere.Du vil også finne Hans født i Eidsberg med mor Sissel i 1813.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkel R. Bråthen

Hei TorNei, jeg valgte å ikke alle de opplysninger jeg har om denne familien, men jeg kan godt fylle inn litt. Torer du finner i 1865 er født 1828 i Enebakk, og tjenestepiken Johanne er hans søster. Deres mor er Anne Hansd. Hun var søster til den tidligere nevnte Sissel som døde i 1818.Takk for opplysningen fra Family Search. Jeg har ikke sjekket der i det hele tatt. Men jeg gjort søk der, og Hans du nevner født i 1813 i Eidsberg ser jo utvilsomt ut til å være identisk med den jeg søker. Han er den eneste av de tre brødrene jeg søker etter som vokste opp.Får kanskje lage et nytt innlegg der jeg også søker fødte i Eidsberg ca 1812-1815...Torkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.