Gå til innhold
Arkivverket

[#16921] Arb. Peder Pedersen, f.1851 Bærum


Gjest Erik Tønnerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Erik Tønnerud

Finner ikke linken nedover til far og mor, kan noen hjelpe meg? Lurer på Peder Kristoffersen f. 1815 Bærum, fisker. Ønsker også opplysninger om konen; Johanne Katrine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei Erik !Forslag til foreldre til Peder Pedersen født 1851.1. Peter født 3 august og døpt 14 september 1851 Asker Kirke. Forledre: Peder Pedersen Hannevoldeie og Maren Berntsdatter.2. Peder Olaus født 24 mai 1850 døpt 8 september 1850. Foreldre : Peter Pedersen Høvigseie og Ellen Marie Christophersdatter.3. Peder født 1 september 1852 og døpt 21 november 1852 Asker kirke. Foreldre : Ungkar Peder Petersen Ravnsberg og Pige Haagine Pedersdatter Sebjørnsrud.Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Tønnerud

Det står i 1851 på farens fødselsår i klokkerboken vestre B 1856-89, ved sønnens (Johan Peder Anton) fødsel. (filmer bekkestua bib.)Hvor fant du opplysningene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei Erik !Opplysningene ligger på RDH kirkebøker for Asker, der finner du født fra 1800-1878 og viede fra 1800-1878 og døde fra 1800-1878.Kan godt hende at jeg ikke henger helt med nå, men er det faren som heter Johan Peder Anton eller er det sønnen født 1851 ? Da jeg trodde den fødte i 1851 het Peder Pedersen, og de som er født i Asker og Bærum i dette tidsrommet som er døpt Peder og har en far med fornavn Peder er de som er nevnt ovenfor, kan ha oversett noen, men dette må sjekket opp mot kirkebøkene på statsarkivet, for å være sikker på riktige opplysninger.Hvor finnes de i FT 1865 ?Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Tønnerud

Sønnen heter Johan Peder Anton og på hans fødselsopptegning i klokkerboken står det faren Peder Pedersen er født i 1851. Hentet fra klokkerboken vestre Bærum 1856-89. Lest på film på Bekkestua Bibl.Finner ikke noe på 1865 FT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei Erik.Vet du hvor Peder og Johanne var i FT 1865 eller senere FT, eller har du noen navn på barn og når de ble født og evt. hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei igjen !Peder Olaus født i 1850 han er utelukket, han dør i 1851 3/4 år gammel.Sønnen Johan Peder Anton hvor er han i Folketellingen 1900. Har du funnet han i noen FT sammen med sine foreldre Peder Pedersen og Johanne ?Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Tror jeg nå aner hvor du vil:Du har Johan Peder Anton født i tiden 1856-89 V. Bærum. Hans foreldre var Peder Pedersen f. 1851 hvor? og morens navn har du ikke oppgitt.Så spekulerer du på om en Peder Christoffersen og Johanne Katrine var foreldrene til P.P. igjen,(det paret finnes ikke i Asker).Det rare er at ingen av disse folkene kan jeg finne i noen folketelling. Hvor har du funnet de 2 siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Tønnerud

Peder Pedersen 1851 er hentet fra klokkerboken som tidligere nevnt, også funnet i 1875-FT 0220 Asker, post 3983, kretsnr 6, bostedsnr 26, sandvigen, gårdsnr 9ba, der han står som kalkbrukarb. Tilhørende en husholdning av Peder Kristoffersen 1815, Bærum, indest fisker. Mor Helena Jansdatter 1818, Bærum og sønn nr 2 Hans Pedersen 1857 Sømand. Kone(til P.P)Johanne Katrine...., 1847 er opplysninger fra klokkerboken igjen.Målet er å få bekreftet linken og komme videre. Uansett jeg skal bli klarere i teksten min ved en senere anledning. Takk så langt.Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.