Gå til innhold
Arkivverket

[#16937] Knud von Hadeln og Anne Zitlow von Schencken


Gjest Rigmor Waler Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Niels Hegge

I følge de vanlige kildene er Anna Zeitloses mormor Lucia von Windhusen/Windhausen. Jeg fant en artikkel på Internet der det framgår at Lucias foreldre var Johan von Windhausen død 1612 og Adelheit von Seelbach. se side 4 [url="http://www.hgv-reiskirchen.de/heimatbrief/hb200601.pdf>Lenke . Mer informasjon om kirken med bilde av Adelheit og Johan finnes på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Helge Angell

Elles kan eg vise til følgjande kjelde: Humbracht, Johan M.: Höchste Zierde, Tugend und Vortrefflichkeit des deutschen Adels in Stammtafeln und Wappen verfasst. Frankfurt a.M. 1707.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Tusen hjertelig takk for linker Niels og Olav Helge :o)Det var skikkelig morsomt å se. Jeg har jo masse på Anna Zeitloses farsside, men mormorens side er ganske så tom inntil nå. Det var virkelig gøy med en løsning på hennes mormor.Vi tok bilder av våpenskjoldende da vi var i St. Martin kirche i Kassel. Jeg skal prøve å få lagt de ut her, hvis vi finner ut av hvordan det gjøres.Jeg har forøvrig akkurat kommet tilbake fra en liten tur til Kiel. Der skal Kjell Urnes gravsten befinne seg. Er det noen som vet noe om dette?Tusen takk enda en gang for engasjement og innspill. Jeg ble så glad :-)Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hvordan gjør man dette da? Jeg har bildene, men skjønner ikke 'Bæret' av hvordan jeg gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Lengst ned under ruta der du skriver teksten ser du det står 'Du kan også laste opp - - - ' etter det kommer det ett felt og en knapp som det på min Svenske maskin står 'Bläddra' på. Klikk på den og klikk så i det feltet som kommer opp til du har filen med bilde i adressefeltet. Hos meg står det 'öppna' hos deg sikkert 'OK' eller 'åpne'. Klikk der og du ser 'adressen' til bilde i feltet lengst ned. Har du fortsatt problem send en e-post til niels (snabel a) hegge.se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

I det vinduet som vises når du lager et nytt innlegg, er det nederst til venstre gitt info om at en kan inkludere et bilde fra egen pc, enten i .jpg eller .gif format. Når du trykker på 'Bla gjennom' knappen kommer du inn i din egen pc's filstruktur. Det neste blir da å finne fram den fila som du ønsker presentert, markere denne og trykke 'åpne' knappen. Deretter avsluttes det hele på vanlig måte med 'Legg innlegget på plass'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Kjell, og både på Svensk og Norsk datamaskin ;-)Rigmor, På Internet har jeg bare funnet at det står at den er flyttet til museet i Kiel, det er jo flere, så jeg har sent e-post til de fire som jeg tror kan ha fått den. Kommer det svar, positive eller negative legger jeg det ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Takk igjen begge to :o)Vi har bildene liggende på P.C.n på konroert, og har forsøkt å overføre de til denne bærbare, men har ikke lyktes med det heller vi.Snakk om å være 'grønne' på området!Jeg prøvde å sende deg en mail Niels, men fikk ikke til det heller!Nå prøver vi å ordne oss litt middag og fortsetter imorgen :-)Min adresse er : rig bindesterk mor (alfakrøll) punktum noSend gjerne en mail :-)Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Uffda!Skal stå kontoret og ikke konroert.Hastverk er lastverk sa min mor. Hun hadde rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Rigmor har bedt meg om å legge ut bildet for henne. Det var litt ute av perspektiv som det blir når en tar opp i luften. De fleste av navnene er lesbare, og kan sikkert kompletteres av de som kjenner disse familiene. En del av våpenskjoldene ligger sikkert også på Internet. Om noen vil bruke bildet eller deler av det på egen hjemmeside, kontakt Rigmor. Se innlegg 366 for bildet.God påskeNiels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei igjen :o)Det var veldig moro med linkene som Niels la ut fra Winnerod. Det blir garantert en tur for å få sett det med egne øyne.Jeg skulle virkelig ønske at mine tysk-kunnskaper hadde vært bedre, så jeg kunne fått fullt utbytte av det som står der. Olav Helge (352) Det du nevner i ditt innlegg, er det en stamtavle?Jeg håper virkelig at Niels får til å få lagt ut bildet vi tok i St. Martin kirche i Kassel, så dere kan få sett det.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Skam den som gir seg. Jeg håper de to mislykkede forsøkene kan tas bort og gjør ett nytt.Dette fungerer ikke heller, jeg får 'The specified CGI application misbehaved by not returning a complete set of HTTP headers'.Fra kirken i Winnerod: Bilde til venstre viser gravutsmykningen for den i 1580 døde Ebert von Windhausen med sin hustru Margaretha, født von Nordeck zur Rabenau. Det er utformet i rød sandsten.Til høyre: En malt utsmykking etter Johann v. Windhausen (død 1629) og hustru Adelheid født von Selbach.Så da har vi også von Nordeck zur Rabenau og von Selbach å forske videre på.Gjør et nytt forsøk etter påske når ekspertene har tittet på problemet.Mvh Niels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Tusen takk for at du fikk lagt det inn for meg Yngve :o)Vinduet er mange meter høyt, og det fortsetter over de to løvene. Der kommer det to kongekroner og flere våpenskjold oppover. Jeg tror en må opp på galleriet hvis en skal få med alt sammen på en ordentlig måte.Jeg har prøvd å søke om St. Martin kirken kunne ha noe bedre bilde, men fant ingen ting dessverre.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Thorsen

Komandørkaptein Mørck har beskrevet denne familien forholdsvis utførlig. Om Hans og Halvor Heyerdal, sønnene til Christian Heyerdal og Anne Margrete Fremming - datter av Catharina Hedvig von Hadeln - skriver Mørck at familien Heyerdal i Oslo m.m. nedstammer fra dem. Hvilken familie i Oslo kan han ha hatt i tankene her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.